• Prodin

Marit Bjørgen <3

Marit Bjørgen fick på årets idrettsgalla (som f.ö. hålls här i "min" stad) två pris för årets forbilde og årets kvinnelige utøver.

Min förebild och motivation för en starkare kropp är hon numera i form av en bild på kylskåpet, bredvid träningscentrets timeplan. Och kanske ska hon få en plats i garderoben också, bland klänningarna. För ibland kan man fan behöva lite påminnelse om att inte bara A4 är fint, klänningsvänligt format.
    Your argument is invalid
  • Svar på tråden Marit Bjørgen <3
  • Maniac

Förmodligen har väl Anna Haag oxå varit dopad? Svensk, norsk, rysk de spelar ingen roll vart man kommer ifrån, dopad som dopad :)

• Anghammarad
    Maniac skrev 2012-01-10 11:27:21 följande:
    Förmodligen har väl Anna Haag oxå varit dopad? Svensk, norsk, rysk de spelar ingen roll vart man kommer ifrån, dopad som dopad :)

Så om jag lider av en sjukdom som gör att jag måste äta medicin för att kunna leva ett normalt liv så får jag inte samtidigt idrotta på elitnivå om denna medicin samtidigt råkar finnas på listan? Och det oavsett om jag har dispens för att använda det eller inte.

• Faber

Håll i minnet att astmamedicinen är en separat fråga i vilket fall, den påverkar inte muskelmassan.

Artibus et armis recuperatur gloria
  • Anghammarad
    Faber skrev 2012-01-10 14:39:22 följande:
    Håll i minnet att astmamedicinen är en separat fråga i vilket fall, den påverkar inte muskelmassan.
    Precis, och dessutom, om nu Symbicort, som är det astmapreparat som Björgen tagit, varit prestationshöjande på ett otillåtet sätt, varför valde man då att ta bort det helt från dopinglistan för ett år sedan?
  • Den allsmäktige

Nä. Hon ser ut dom en man.

• Prodin
    Elenas hasselbackspotatis 86 skrev 2012-01-10 01:18:12 följande:
    Usch, jag får rysningar - tycker inte det är vackert eller något att stäva efter...
    Och just precis sådana åsikter bevisar bara ytterligare hur väl hon förtjänar priset årets förebild. Inte bara för att hon sportsligt är något att se upp till men också för att hon hjälper till att ändra den där förlegade kvinnosynen. Nej, kvinnor kommer inte i en förpackning, strl 34 med jättetuttar. Ja, kvinnor kan vara stora och välmusklade och fortfarande vara vackra och feminina.

Och inte minst är hon en förebild för alla oss som tränar, för den där kroppen ligger det åtskilliga timmar med fokuserat arbete bakom.

Fantastisk kvinna!!!  <3
    Your argument is invalid
  • k girl
    Prodin skrev 2012-01-10 18:58:59 följande:
    Och just precis sådana åsikter bevisar bara ytterligare hur väl hon förtjänar priset årets förebild. Inte bara för att hon sportsligt är något att se upp till men också för att hon hjälper till att ändra den där förlegade kvinnosynen. Nej, kvinnor kommer inte i en förpackning, strl 34 med jättetuttar. Ja, kvinnor kan vara stora och välmusklade och fortfarande vara vackra och feminina.

Och inte minst är hon en förebild för alla oss som tränar, för den där kroppen ligger det åtskilliga timmar med fokuserat arbete bakom.

Fantastisk kvinna!!!  <3
    Det är helcoolt av henne. Jag skulle själv inte vilja ha så tränade armar, men jag är glad att hon visar att det går att vara stöpt i en helt annan form än normen (och inte skämmas över det).
  • Elenas hasselbackspotatis 86

Lottilina - tycker DU ja. JAG tycker ingen medalj i världen är värld att se ut sådär och därför är din argumentation lika "invalid" som min.

• Johan75
    Den allsmäktige skrev 2012-01-10 17:11:48 följande:
    Nä. Hon ser ut dom en man.
    Hur menar du? Jag skulle aldrig missta henne för en man och av de män jag känner är det under 1 % som har sådana armar.
    Behold, i come as a thief.
  • Johan75
    Elenas hasselbackspotatis 86 skrev 2012-01-11 02:49:51 följande:
    Lottilina - tycker DU ja. JAG tycker ingen medalj i världen är värld att se ut sådär och därför är din argumentation lika "invalid" som min.
    Fast Lottilinas åsikt är trevligare eftersom hon i den här tråden (som handlar om träning) inte verkar ha ett behov av att skriva nedsättande kommentarer om människor hon inte känner.
    Behold, i come as a thief.
Svar på tråden Marit Bjørgen <3