• Majsan70

Bättre en snabb förslossning?? 2h el en lång??

Jag har tre förlossningar bakom mig. 9 timmar, 4,5 timmar samt 16 minuter( på förlossningen efter etablerat förlossningasarbete startat) och jag upplevde den mellersta som bäst. Det var lagom långt, jag hann uppfattt vad som hände osv.

Med trean så var det så intensivt och panikartat att man inte riktigt hann landa o fatta vad som hänt. Sanslöst mycket personal då oxå vilket jag inte uppskattade.  Fördelen var ju att jag var pigg som en lärka efteråt.

• Majsan70
    LindaLivNu skrev 2012-01-10 19:12:40 följande:
    Då tror jag att jag tar mig och beställer en mellanförlossning då =) haha...himmla intressant att höra...innan så var jag ju helt säker på att snabbt var bra....och det e det förfarande om man fråga sambon!!
    Men det känndes nästan som jag missade förlossningen...ochhade halvpanik...usch...blir lessen bara jag tänker på det...
    Men som tur är är det ju slut resultatet som räknas.....och det blev ett felfritt såndant =)  
    Ja tänk va bra om man hade fått beställa.
    Min man var och är fortfarande jättebesviken över att han blev snuvad på förlossningen av vår dotter. Han irrade bort sig o skulle parkera bilen o hämta alla grejer när de sprang iväg med mig så han hann ju nästan inte va med alls.
  • Majsan70
    LindaLivNu skrev 2012-01-10 19:27:33 följande:
    Vi lämnade kvar alal grejer i bilen...kameran och allt....för det finns ju tid att hämta sen...men IKET!
    Hihi..nerå min man SKULLE ha med allt...för det fanns ju tid. Jösses va personalen skällde på honom när de fick tag på honom o drog med honom.
  • Majsan70
    LindaLivNu skrev 2012-01-10 19:36:31 följande:
    Ja jag fick me panik....panik mest av smärtan....och ingen personal som hjälpte mig.....
    Paniken känner jag igen...man hinner inte ens andas känns det som utan allt blir en enda lång hemsk värk i en smärta på 15 på en 10 gradig skala. Personal hade jag däremot...MASSOR!
  • Majsan70
    LindaLivNu skrev 2012-01-10 19:58:11 följande:
    Ja nog fanns det personal.....men ingen som hjälpte mig...dom gick mest ut när jah hade som ondast...för att jävlas upplyste jag min sambo om!!
    Jag hade typ 5-6 personal på rummet under hela den tiden förlossningen tog. Iom att det gick så snabbt var de tvugna att va där.
Svar på tråden Bättre en snabb förslossning?? 2h el en lång??