LindaLivNu skrev 2012-01-10 20:04:14 följande:
MMmmm som min sambo som tyckte att det hela gick snabbt och bra....hmmmm var vi med på samma förlossning!! Och så hade man inte förväntat sig att första skulle gå snabbt...och jag hade velat ha det mesta i smärtväg...men det var för sent med epudral...för ajg var öppen 8cm...ja fast det var ju dom sista två jävla cm som var värst...var helt i chock efteråt...jag hade förväntat mig ett hav av tårar när vår lilla kärlek skulle komma ut...eftersom ajg böla till det mesta...men jag var så i chock att det inga kom förrän chocken hade lagt sig och det tog tid.....
Skall du ha någon fler?? E lite orolig det lär ju inte gå saktare nästa ggr liksom....=/
Ja min sambo brukar säga att det var helt odramatiskt...
Ska ha en till i maj och jag är orolig antingen att barnvakten inte ska hinna fram (om det är på kvällen så dottern är hemma) eller att min sambo inte ska hinna fram (om det är på dagen och han är på jobbet).
Men jag hoppas nog ändå på en kvällsförlossning för då är ju sambon hemma och kan skjutsa till sjukhuset i alla fall och i värsta fall så får väl både han och dottern vara i väntrummet.