• Att dansa är att leva

Hur mycket har ni gått upp i vikt?

Ni som går in i 2:a trimestern vad väger ni just nu? Har ni gått upp mycket, lite eller ingenting alls?

Jag är i vecka 14 och vägde mig imorse...vägde 61kg. Totalt har jag gått upp 1 kilo sedan jag blev gravid.

Bör man bli orolig?

• Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp i vikt?
  • k girl

När jag gick in i tredje trimestern hade jag gått upp omkring 2,5-3 kg. Du behöver inte vara orolig över det.

• Lazyass

jag är i v 27 och har gått upp 10 kg. Gick upp 25 förra gången så vi får se vad det slutar på. Är ju en jävla godisgris också kan tilläggas.

• SL87

Jag är i vecka 23 och har gått upp 3 kg!

• bebis maj 12

Va lite ni gått upp...tycker att dom flesta som startar vikt-trådar har gått upp superlite..
    Jag väntar mitt 4:e barn och har gått upp 6,5 kg i v 19+1
    I samma vecka hade jag gått upp 4 kg i v 18 med 2:an och 3:an,men då tränade jag varje dag fram till förlossning,de kan jag inte nu då jag fått order att ta de lugnt av läkaren pga att min moderkaka ser konstig ut och vi vet inte än vad de är..ska på nytt UL i slutet av jan,hoppas på bra besked så jag får röra på mig. Mina första 16 veckor denna grav mådde jag apa och låg på en madrass hela dagarna.
    Med min 1:a gick jag upp 18 kg (16 år sen)
    Med 2:an upp 14,5 kg
    med 3:an upp 13 kg (de skiljer bara 9 1/2 mån på 2:an och 3:an..gick ner medans jag va gravid innan de vände och gick upp)
    Jag vägde dock mindre i början av denna grav än dom andra...gick ner på tok för mycket förra året,så jag väger fortfarande mindre nu än vad jag gjorde i denna vecka med tidigare grav.
    Hoppas på max 15 kg viktuppgång...De går ganska snabbt att gå ner efter förlossningen tycker jag..
    Är dock såå sötsugen denna grav...har inte vart de dom tidigare gångerna..ändå väntar jag 4:e grabben...så de beror inte på att de är ett annat kön denna gångSkrattande

Mamma till Jesper -95,Silas -09 Sackarias -10
  • k girl

Det är väl som med allting annat, en undran om det är normalt? Jag tyckte att det var jätteläskigt när jag väntade mitt första barn och gick upp så lite, "händer det någonting därinne?" liksom. Men det gjorde det ju. Jag gick upp sammanlagt 16 kilo, i princip samtliga mot slutet av graviditeten, och det mesta var vatten som försvann under tiden på BB.

Det här med vikt och viktuppgång under graviditeten är ju individuellt som med allting annat, men visst kan man i alla fall känna oro för att man avviker från det som är vanligast.

• Att dansa är att leva

Hmm intressant att läsa om era vikter... så olika det är för alla!

Jag väntar bebis nr 2 och kan säga att denna graviditet känns helt annorlunda än den första.
    Med första barnet gick jag upp totalt 18 kg och kämpade i 1 år efter förlossningen med att bli av med 10 kg övervikt.
    Nu med nr 2 har jag mått pyton på kvällarna och varit usel på att äta. Dels pga illamåendet.
    Är i vecka 14 och magen har börjat tittat fram på kläderna också. Men jag blev så paff när jag hade vägt mig och bara gått upp 1 kilo!!!

• Drömmare84

Är gravid i v 24 gått upp 5 kg, när jag väntade sonen hade jag gått upp 9 kg i v 24 totalt gick jag upp 22 kg under hela graviditeten då. Får se hur mkt det blir denna gången;)

• SandraMaria

Jag är gravid i vecka 25 och hade förra veckan gått upp 3-3.5 kilo! I vecka 15 hade jag inte ökat något alls.

• baabyy

Oj vad lite alla har gått upp :) Känner mig som en riktig tjockis nu! Är i vecka 23+2 och har gått upp 14 kilo.... Men det mesta sitter på magen och rumpa så oroar mig inte så mycket..

Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp i vikt?