Inlägg från: Kicko |Visa alla inlägg
  • Kicko

I hopp om en liten 2012

Hej
    Här är också önskemål om ett syskon. Han en son som fyller 4 i februari. Tog ut min spiral i oktober Nu har vi bestämt att börja försöka på alvar.
    Lever ett väldgit aktivt liv så kraften tryter när det gäller kvällsmys eller morgonmys. Morgonmyset är mest hopplöst pga sonen förstoss. vill ju gärna att sonen kommer in mitt i.

älskar dig Jonathan mitt lilla Lejonhjärta 2008-02-10
  • Kicko

Min BIM borde vara ca 6 feb (har haft oregelbunden mens sedan jag tog ut hormonspiralen i okt.
    informerade pricis maken om att hans föräldrar inte är välkomna att stanna över nästa helg då jag borde ha ägglossning runt då.
    Förövrigt håller vi på att renovera så tapetsering står på schemat nästa helg. behöver hjälp av hans föräldrar för att få hjälp med sonen och gärna även skära tapeter mm.

• Kicko
    AnnaMaria83 skrev 2012-01-17 10:13:08 följande:
    Hej!

Får man vara med här? Jag och min man försöker skaffa en liten. Slutade med p-piller i december 2010 kört oskyddat sedan dess men verkligen försökt aktivt sedan i maj förra året.

Min mens har varit oregelbunden hela tiden, dock så har jag tetstat med ägglossningstest i ca: 5 månader och de sägs ju vara ganska tillförlitliga samt att jag fått mens 12-13 dagar efter positivt ägglosningstest så jag borde ju ha ägglossning.

Nu senast hade jag en cykel på 29 dagar..kortast hittills så jag hoppas att den håller på att bli stabil.

Antar att jag har BIM omkring 8-12/2. Någon annan som har det ungefär samtidigt? Skulle vara roligt att följas åt! :)
    BIM för mig kommer nog vara den 6/2 om nu inte vi prickade in denna gången. Håller tummarna här för fulla muggar.
  • Kicko
    Kattswanch skrev 2012-01-26 12:41:44 följande:
    Jag har en fråga till alla er andra som också försöker, angående det här med att ha sex under ÄL.
    Jag har hört båda versionerna men vet inte riktigt vilken jag ska tro på, för båda låter ju logiska.

Vissa säger att man ska ha så mycket sex som möjligt under ÄL för att öka chanserna, och vissa säger att man ska spara sig till de dagarna man är mest fertil för att inte "slösa" på spermierna.

Vad tror ni?
    Ni som redan har barn, hur har ni gjort? 
    En gynikolog sa till mig att spermorna behöver ca 48 h på sig att utvecklas så de verkigen är aktiva så man kan bli gravid av dem. Har en väninna som har gått igenom IVF. innan de kom så långt fick de samma besked att de skulle ha sex varannan dag för att det skulle ha en chans att ta sig.
    Vi kör varannan dag under ÄL.
  • Kicko
    Moomintrollet skrev 2012-02-03 23:39:13 följande:
    Igår va jag hos läkaren o inget var förändrat med sköldkörteln så jag måste äta dubbel dos....*blip* OM jag nånsin blir gravid igen måste jag äta dem under hela den perioden annars går det åt pipsvängen med mig o baby.
    Pga detta vill inte kroppen inte ens släppa ägg....*blip*

Blir vi inte gravida detta år eller nånsin så dör jag. Adoption är ej ett altv pga värdländerna inte skulle godkänna våran ekonomi för de har FÖR höga krav på summan. Vi klarar oss fint men inte enligt dem samt ett sånt lån på banken hade inte varit kul o dras med o det skulle isfl bli EN enda unge inte 3 som jag vill ha. Jag vet barn är en gåva inte en rättighet men jag vill inte leva utan barn.
    VARFÖR kan inte Sverige ändra lagen om surogat....folk kan ju få göra det gratis istl för att regeringen skall tjafsa om att folk skulle kräva ersättning....de kan ju få ersättning för om de måste ha gravidpenning o får då brist i ekonomin men inte mer än så ELLR I DONT KNOW.....fjantigt är det ialf när folk har systrar, mammor, bästa vänninor som vill ställa upp för sina nära o kära.

/ Hälsningar från en som sa ända tills 25års ålder att hon inte ens skulle ha några....blev lite andra tankar sen.
    Hoppas på att du lyckas nu när du fått mer medicin. Håller tummarna.
    Är själv rädd för problem med sköldkörteln. Har bokat tid på VC om någon vecka för att testa det. Många symtom som tyder på probemen här. Sjäv kom tant här på besök en dag tidigt.

Grattis till alal Plus Härligt! Hoppas det går bra för er.
  • Kicko

Här tar vi nya tag, misslyckades förra månaden

Har inte heller hört något ang Clear Blu så antagligen inte utvald
    Har precis haft födelsedagskallas för sonen. Han har varit helt överlycklig och glad. Underbar helg.

• Kicko

Grattis till +:et
    här hoppas jag bara att jag kommer hem från frankfurt så vi kan ligga i. nämligen dax för babyverkstad i helgen. Strejk i frankfurt på flygplatsen så jag vet inte om mitt flyg går i morgon.

• Kicko
    mama90j skrev 2012-03-08 08:08:47 följande:
    Jag plussade den 5 mars!

Grattis! vad skönt.

Här kom mensen i tisdags. typiskt nog när vi var och åkte skidor. Jag hade dess utom glömt fylla på mitt förråd med bindor och tanponger med. Det löste sig.

• Kicko

Håller tummarna för att vi prickar rätt nu i dagarna när jag har ÄL

Svar på tråden I hopp om en liten 2012