Moomintrollet skrev 2012-02-03 23:39:13 följande:
Igår va jag hos läkaren o inget var förändrat med sköldkörteln så jag måste äta dubbel dos....*blip* OM jag nånsin blir gravid igen måste jag äta dem under hela den perioden annars går det åt pipsvängen med mig o baby.
Pga detta vill inte kroppen inte ens släppa ägg....*blip*
Blir vi inte gravida detta år eller nånsin så dör jag. Adoption är ej ett altv pga värdländerna inte skulle godkänna våran ekonomi för de har FÖR höga krav på summan. Vi klarar oss fint men inte enligt dem samt ett sånt lån på banken hade inte varit kul o dras med o det skulle isfl bli EN enda unge inte 3 som jag vill ha. Jag vet barn är en gåva inte en rättighet men jag vill inte leva utan barn.
VARFÖR kan inte Sverige ändra lagen om surogat....folk kan ju få göra det gratis istl för att regeringen skall tjafsa om att folk skulle kräva ersättning....de kan ju få ersättning för om de måste ha gravidpenning o får då brist i ekonomin men inte mer än så ELLR I DONT KNOW.....fjantigt är det ialf när folk har systrar, mammor, bästa vänninor som vill ställa upp för sina nära o kära.
/ Hälsningar från en som sa ända tills 25års ålder att hon inte ens skulle ha några....blev lite andra tankar sen.
Hoppas på att du lyckas nu när du fått mer medicin. Håller tummarna.
Är själv rädd för problem med sköldkörteln. Har bokat tid på VC om någon vecka för att testa det. Många symtom som tyder på probemen här. Sjäv kom tant här på besök en dag tidigt.
Grattis till alal Plus Härligt! Hoppas det går bra för er.