Inlägg från: saoura |Visa alla inlägg
  • saoura

I hopp om en liten 2012

Hejhej, jag hoppar in här :) Har en dotter som blir 2 år i mars och nu längtar vi efter ett syskon men det går väldigt trögt. Jag tog ut min kopparspiral i somras och sen dess har vi försökt. Har väldigt oregelbunden mens(allt mellan 30-70 dagar) så tänkte att det är dags att testa med ÄL-test för att kunna vara så exakt som möjligt. Någon som har tips eller om man borde prata med sin bm om att mensen är så regelbunden?

Nu har det gått 31 dagar sedan första dagen i förra mensen så fortsätter hålla mina tummar och tår att den inte planerat komma.  

• saoura

Moonlight, jag och min sambo brukar också gå om varandra med tiden men det får bli lite att ge och ta från bådas sida. Trots att klockan är mycket och man bara vill sova så ägnar vi en stund till varandra istället.

Önskar jag hade vetat när jag hade BIM men istället väntar jag ut tiden och går det "för lång" tid så blir det att testa och hoppas på plus. Idag blir det 33 dagar sedan förra mensen och jag har inga tecken på att få mens och inte heller för att vara gravid. Det kan ju vända snabbt dock. Fick reda på att jag var gravid med dotter först i v 9-10 och då hade jag inte märkt någonting tidigare.

• saoura

Tänkte också testa imorgon mest för att jag börjat må så konstigt. Dock samma symptom som jag brukar ha en vecka innan mensen men samtidigt inte. Får en väldans aptit, typ ingen hungerkänsla alls men det känns mer som den gången när jag insåg att jag antagligen var gravid och fick ett plus men vågar inte hoppas på för mycket.

• saoura

Fick ett spökstreck på mitt... Neg men med antydan till plus så tänkte testa igen om någon dag eller invänta mensen.

• saoura

Spökstreck är när det är så ljust ljust ljust att det knappt syns: jag kunde se ena kanten på det och i mitten på minuset(där det andra strecket skulle gått igenom var det något mörkare) Jag är inte så insatt men de Clearblue-test jag tagit tidigare har inte sett ut så. Men avvakta som sagt någon dag till och gör ett nytt om mensen lyser med sin frånvaro :)

• saoura

Så, nu har jag läst ikapp i tråden. Har inte haft tid i veckan. Himla drygt att jobba kväll! Ikväll jobbar jag till 23 och det händer absolut ingenting här.

Nu är min cykel inne på 46 dagar och ingen mens, har heller inte haft tid eller ork att göra något nytt test men imorgon så tänkte jag. Både min sambo och jag är väldigt nyfikna nu på vad som händer så vi får se. Hoppas såklart på ett plus. Är där inget så ska jag ringa min bm på måndag och höra hur jag skall gå tillväga för nu är jag så trött på att ha så oregelbunden mens. Det är väldigt frustrerande psykiskt. Och dessutom så vill vi ju verkligen ha ett syskon!!

• saoura

Tack, jag kan fortfarande inte smälta det. helt otroligt underbart! Håller tummarna för fler plus i tråden!

• saoura

Hunger kan definitivt vara ett symptom. Jag hade ätit upp mig säkert 2 kilo innan jag förstod att jag var gravid. Nu vet jag bättre när jag behöver äta och äter. Innan så trodde jag att det bara var ett sug och fick ångest över det så försökte äta mindre eller inget alls

• saoura

Vi berättade för mina svärföräldrar i måndags men endast för att de ska boka resta till dom, sina barn med respektive + barn och då kan det ju vara bra att de bokar en extra biljett :D tänker dock vänta med att berätta för mina föräldrar och övrig släkt och vänner tills efter v.12 :) ska på vul på måndag och hoppas innerligt att allt ser bra ut!!

• saoura

innan var det tydligen "standard" att man gjorde det och så var det när jag väntade min första så det enda självklara var för mig att jag skulle göra det nu också så jag ringde min mvc och då sa de att man inte gör det som standard längre men dom erbjuder det från 8 fullgångna veckor mot en peng. För oss var det en självklarthet eftersom vi vill veta så allt står rätt till. Jag känner inte av graviditeten och hade det inte varit för utebliven mens och plus på stickan så mår jag som vilken annan dag som helst. Var samma förra gången så för att få bekräftelse så bokade vi in ett på måndag och ser allt bra ut kan man pusta ut!

• saoura

Jag går på en privat klinik och där kostar Vul 300 kr, resten är gratis eftersom det är "standard". En annan privatklinik, Emmaklinken eller vad den heter tar 1000 kr för ett Vul på 30 min...

• saoura

Moomintrollet, tyvärr inte :( men det finns säkert någon annan klinik i Göteborg som erbjuder samma. Hemskt tråkigt att det slutade illa för er sist så förstår er rädsla. Men med det i bagaget så borde man väl få lite extra kontroller automatiskt?

Svar på tråden I hopp om en liten 2012