Inlägg från: Fiafisen |Visa alla inlägg
  • Fiafisen

I hopp om en liten 2012

Hej! Hoppar in här jag med om det är ok?? Var gravid i höstas men fick MA i v 12 på Lucia. Nu är kroppen igång och jag hoppas det tar sig igen! 4 av mina vänner är gravida (vi alla skulle ha inom 2 mån till sommaren) så oj va kul det skulle va att hinna med en 2012bebis så blir det iaf samma år som dom..

Har just haft ÄL så väntar på BIM 3/2..

• Fiafisen
    Hoppas 2012 skrev 2012-01-25 11:27:22 följande:
    Välkommen!

beklagar ditt missfall men hoppas du mår bra och att ni orkar på det igen

Tack!

Jodå, det va jobbigt som tusan när det hände. Hoppas verkligen man slipper gå igenom det igen. Bara ett par dagar efteråt, liksom mitt i sorgen, hade huvudet redan bestämt att vi ska bli gravida så fort som möjligt igen. Nu ska vi se om kroppen tycker likadant
  • Fiafisen
    pheia skrev 2012-01-25 11:58:21 följande:
    Jag fick MF i december och vi är oxå på det igen! En vän till mig var ca 2 veckor längre gången än mig när MF inträffade, så vet lite hur du känner dig... Hade ÄL under förra veckan, troligtvis 19-20/1 enligt beräkning men vi får väl se... Så nu väntar jag oxå bara in BIM den 2-3/2. :) Vi får hålla tummarna!

Ja absolut! Lustigt att det är så lika med allt för oss.. Har inga jättestora förhoppningar att det ska funka nu direkt då det krävts många försök de andra gångerna men man vet aldrig! Har lust att testa tidigt denna gång. Brukar inte göra det annars men är sååå nyfiken nu.. Hur gör du tror du?
  • Fiafisen
    elsaodexter skrev 2012-01-25 12:53:44 följande:
    Här blev det inget denna månad.. Bara försöka igen =/

Kattswanch skrev 2012-01-25 13:09:31 följande:
    Inte här heller.. suck. 

Synd! Hoppas på nästa försök!
  • Fiafisen

Pheia: Ja det är kul att följas åt! Jag har inte känt av några symptom, men det har jag inte haft nån av de andra gångerna heller så tidigt. Snarare från ca v 7 nån gång.. Vill oxå orka hålla mig till BIM men tror jag tjuvar nån dag eller två innan. Fast jag tror mitt hormon stiger långsamt för det har varit svaga plus även efter BIM förr.. Får jag fråga vilken vecka du va i när du fick ditt missfall?

• Fiafisen
    elsaodexter skrev 2012-01-25 16:43:07 följande:
    Ja, verkligen! Men ibland känns det som alla andra har turen på sin sida, vilket är såklart kul för dem!, tycker alla omkring mig blir gravida, men här händer inget! :/

Ja, så känns det ju när man försöker själv. Jag visste om 2 vänner som va gravida när vi fick MF. Sen har två till berättat och jag menar hur många kan det va i samma vänkrets på samma gång?!? Man är såklart jätteglad för deras skull samtidigt som det svider lite när vi inte fick fortsätta.. Vi får hoppas att Februari är vår månad! Har ni försökt länge?
  • Fiafisen
    elsaodexter skrev 2012-01-26 16:31:54 följande:
    men vilken slump att så många i samma vänkrets blir det samtidigt! Tråkigt med ditt MF.  Jag håller med dig, februari hoppas jag starkt på! Vi har försökt sen i september ungefär.. själv? Hoppas mensen snart försvinner så man kan börja igen! :)

Vi började försöka i maj-juni. Blev grav i sep o fick sen missfallet i dec. Detta är första försöker efter missfallet. Ja, den där mensen får gärna hålla sig borta bra länge tycker jag!
  • Fiafisen

Renrot: Fy va jobbigt det låter med din situation. Hoppas du får bra hjälp till att få en liten snart!

• Fiafisen

Här kryyyper dagarna fram till Bim.(3/2) Men är ganska inställd på att det inte blir något. Är inte säker på att jag hade nån "riktig" ägglossning då strecken inte blev så starka på testerna som de borde. Men, hoppet är ju det sista som dör, eller hur??

• Fiafisen

Pheia och lyckligkvinna: Å va kul!! Stort grattis till er båda!!

Funderar på art testa till morgonen. BIM -2 eller 3 då. Vågar inte hoppas på positivt då jag har noll symptom. Men håll tummarna!

• Fiafisen

Är väl ganska vanligt att ha rosa flytningar eller liten blödning i början? Men förstår såklart din oro! Är det ingen större blödning borde det väl inte vara någon fara.. Hoppas det går bra!

Mitt test va tokblankt imorse.. Väntar till BIM nu..

• Fiafisen
    mama90j skrev 2012-01-31 14:17:26 följande:
    Här har magsjukan slagit till. Men mensen har ännu inte kommit på BIM+2.

Spännande! Ja, inte med magsjukan då ra utan det andra!
Svar på tråden I hopp om en liten 2012