Inlägg från: Kattswanch |Visa alla inlägg
  • Kattswanch

I hopp om en liten 2012

Hej allihopa, nu flyttar jag in här hos er! :)

Jag är en tjej på 27 år, med en sambo på 31 år. Vi bor i Sundsvall i en trea med två fina katter.
    Vi träffades i september 2010 och blev STÖRTKÄRA och har aldrig lämnat varandras sida sen dess.

Jag har gått på p-piller i säkert 10+ år, men när jag och min sambo träffades så slutade jag ta dem och vi sa "händer det så händer det".. men inget hände.
    I ungefär ett halvår nu så har vi aktivt försökt bli med barn, och vi blir lika besvikna varje gång vi inte får något plus.

När jag var 17 så gjorde jag en abort och nu är jag LIVRÄDD att det ska komma fram att jag kanske skulle ha problem att bli gravid på grund av detta!
    Är jag helt galen som har dessa tankar (6 månader verkar ändå inte vara speciellt lång tid att försöka?) eller är det någon annan som haft/har likadana tankar?

• Kattswanch
    Lyckligkvinna skrev 2012-01-19 11:41:39 följande:
    Gostess: har läst lite i denna tråden om Bisolvonmetoden. www.familjeliv.se/Forum-1-3/m62883197-1.html Hoppas det funkar men länkningen. ;) Det låter nästa för bra för att vara sant, när man läser i tråden. Jag är skraj att prova sånt, så det inte skadar barnet, men du får läsa och se vad du tycker. Man kan ju fråga sina barnmorska också. :)
    Tack för länken! Även om vi kanske inte är inne på att prova metoden (än) så är det ju hemskt intressant att sitta och läsa om alla andra som gör! :)
  • Kattswanch

Välkommen Beben!
    Hoppas på en bra födelsedagspresent till sonen (och till er!) då :) 

• Kattswanch

Min menscykel har varit så himla konstig på senaste tiden och jag undrar om det har påverkat min ÄL och BIM.
    Jag har BIM 26/1, men i några dagar nu har jag haft "för-mens" som jag kallar det. Typ som precis i slutet av mens. Blöder inte men har brunfärgade flytningar, typ i stil med gammalt blod. Känner ingen molvärk eller nåt som jag brukat fått förut.
    Har denna konstiga för-mens i några dagar och sen PANG BOM kommer mensen.

Förut brukade jag känna av någon dag före mens, och sen kom den smygande och det gör den ju absolut inte nu.
    Någon som vet vad detta beror på? 

• Kattswanch
    Hoppas 2012 skrev 2012-01-24 23:00:44 följande:
    Hej,

Jag har också bruna flytnngar 3-4 dgr innan mens och när de kommer då vet jag tyvärr att mensen är på G och att det inte blir något + för oss. Har varit samma de senaste 4 månaderna så den dag jag inte får dessa flytningar kan jag hoppas på + :)

Hoppas att det betyder genombrottsblödning för dig =)
    Jag hoppas bara att det betyder att man fortfarande kan räkna ut ÄL på samma sätt och att man räknar första dag som mens verkligen den dagen den kommer och inte 3-4 dagar innan riktig mens..
  • Kattswanch
    elsaodexter skrev 2012-01-25 12:53:44 följande:
    Här blev det inget denna månad.. Bara försöka igen =/
    Inte här heller.. suck. 
  • Kattswanch

Jag har en fråga till alla er andra som också försöker, angående det här med att ha sex under ÄL.
    Jag har hört båda versionerna men vet inte riktigt vilken jag ska tro på, för båda låter ju logiska.

Vissa säger att man ska ha så mycket sex som möjligt under ÄL för att öka chanserna, och vissa säger att man ska spara sig till de dagarna man är mest fertil för att inte "slösa" på spermierna.

Vad tror ni?
    Ni som redan har barn, hur har ni gjort? 

• Kattswanch
    mama90j skrev 2012-01-31 14:17:26 följande:
    Här har magsjukan slagit till. Men mensen har ännu inte kommit på BIM+2.
    Heja, hoppas!
    Tråkigt med magsjukan dock :/ 
Svar på tråden I hopp om en liten 2012