Inlägg från: pheia |Visa alla inlägg
  • pheia

I hopp om en liten 2012

yessyca skrev 2012-01-11 13:24:31 följande:
    Tack så mycket!
    Det hoppas ju givetvis vi oxå Flört
    Vet inte om jag ska låta livmodern och alla hormoner få vila och läka eller om vi ska försöka denna månaden igen.
    Hade bestämt mig för att vänta då gynläkaren sa att det är större chans att bli gravid efter MF pga alla hormoner som redan finns i kroppen men oxå större risk för MF igen. Han tycker man ska vänta 2 menstruationer emellan.
    Min BM säger att det inte spelar någon roll och att man kan försöka igen.
    Är  så kluven Obestämd
    Vill ju ha ett plus så snabbt som möjligt men ändå att kroppen ska få läka emellan.
    Vad hade ni gjort?
    Jag plussade i början av december men fick sedan tidigt missfall. Har fått min mens ni igen och har ÄL nästa vecka. Jag har hört att man kan köra på som vanligt men vi var väl inte så jättepå vid förra ÄL. Delsa visste jag inte exakt när den var eftersom jag inte riktigt visste hur jag skulle räkna fram den och sedan var det lite psykiskt påfrestande. Hoppas bara att det även funkar efter en mens så att man inte kört av banan helt bara för att man inte körde på som bara den direkt efter missfallet... Det är min farhåga just nu! Vad tror ni?
  • pheia

Jag har ÄL den 19/1, så beräknad BIM är 2/2. Känns som en evighet till 2 feb även om jag vet om att dagarna går fort. Tycker att det var nyss som tant Röd kikade förbi men det var 8 dagar sedan!

• pheia
    joncam skrev 2012-01-13 11:53:45 följande:
    Jag har Bim den 24/1 så har nyss haft äl, hoppas på plus! Hur ofta har ni andra sex runt äl och resten av månaden?

Sist jag var gravid, vilket tyvärr slutade i missfall, så myste vi lite extra kring ÄL. Denna gång, som är första gången som vi helhjärtat försöker sedan MF så är vi lite extra heta, haha, och än så länge har det blivit var och varannan dag. Beräknad ÄL är den 19/1 men eftersom jag hade MF så vet jag inte om cyklen är rubbad. Mensen rubbades en vecka, men det är utifrån den nya menscyklen jag räknar. Dock vet jag ju inte om kroppen hoppar tillbaka igen så vi myser redan nu.. Lite det säkra före det osäkra. Vi vill gärna se ett plus på stickan den efter 2/2 men vi får se. Är det meningen så blir det så. Måste se det positivt!
  • pheia
    joncam skrev 2012-01-13 12:10:41 följande:
    Pheia: Tråkigt med ditt MF, jag håller tummarna för er att det röda ej dyker upp! Ja vi har myst extra mycket vi också runt äl men tror det är bäst att man gör det hela månaden, lite extra mys skadar ju inte ;) som sagt är det meningen så är det :)

Önskar dig också lycka till! Håll oss uppdaterade sen!:)

Jaa.. Lika bra att mysa hela månaden så är man lite extra säker... Tihi.
    Och sambon klagar inte direkt, haha..! :P
  • pheia
    Lyckligkvinna skrev 2012-01-18 16:04:43 följande:
    För mig känns det som att det är bästa att ta det som det kommer. Känns som att man lätt kan bli fixerad vid ÄL testen och stirrar sig blind på dem. Även om de ger utslag, så är det ju inte ens säkert att spermierna hinner komma fram i "tid" till det mogna ägget. Jag vill försöka göra det till en roligt grej annars vet jag att jag kommer bli orolig/stressad. Förstår dock varför man vill testa sig med ÄL stickor, särskilt om man försökt en längre tid. Jag vet, varför är det så att tant röd alltid luras? Det är så konstigt. Om det ändå inte är någonting, så kan den ju lika gärna komma i tid. Kan man påverka mensen psykologiskt tro? Att man testar neg och då slappnar av och så kommer mensen? Eller är jag helt ute och cyklar. ;) Lycka till alla ni som ska testa denna veckan. Håller en extra tumme för er!!

Vet inte hur mycket alla tankar sätter sig psykologiskt egentligen.. Senast när tant Röd hälsade på gick jag över en hel vecka, och jag har alltid typ klockat. Fast troligen var det mitt missfall som strula till det. Men var helt förstörd av att ha molvärk och neg test utan att hon aldrig kika förbi. Och jag har endometrios så märker när jag har besök om man säger så. Svor över att jag säkert förlorat min mens för alltid...
  • pheia

Hej!

Har hängt med i tråden ett tag men inte varit lika aktiv den sista tiden. Under förra veckan hade jag troligtvis ÄL och nu påbärjas istället nedräkningen till BIM. Fast började idag känna stick nedtill och flytningarna har ökat. Kanske kan vara något? Vågar inte hoppas men efter ett MF i december så vill man ju så gärna se ett plus i början av februari...

Hur går det för er andra som har BIM/haft BIM nu i dagarna? Och Jiie, har den glada gubben visat sig än?

• pheia
    Jiie skrev 2012-01-24 23:27:51 följande:
    Pheia: inga glada gubbar här :(

Så konstigt! Har du pratat med BM? Så länge tanten inte hälsar på så får inte hoppet lämna dig :)
  • pheia
    Jiie skrev 2012-01-25 10:17:40 följande:
    Jo hoppet för att jag ska vara gravid är borta, likaså chanserna.
    Om man räknar när vi hade sex så är de chanserna borta! Även om jag räknar max antal dagar spermier kan överleva och typ "maxlängden" det kan ta för ett ägg att fästa osv...

Nu får mensen gärna komma så vi kan gå på Pergokuren!

Förlåt, nu när jag läser tillbaka i tråden så förstår jag! Vi får istället hålla tummarna för pergokuren. Men de har inte sagt något alls på gyn? Jag kommer ihåg hur förbannad jag själv var då jag gick och väntade på att tanten skulle komma efter mitt MF...
  • pheia
    Fiafisen skrev 2012-01-25 11:45:30 följande:

Tack!
    Jodå, det va jobbigt som tusan när det hände. Hoppas verkligen man slipper gå igenom det igen. Bara ett par dagar efteråt, liksom mitt i sorgen, hade huvudet redan bestämt att vi ska bli gravida så fort som möjligt igen. Nu ska vi se om kroppen tycker likadant

Jag fick MF i december och vi är oxå på det igen! En vän till mig var ca 2 veckor längre gången än mig när MF inträffade, så vet lite hur du känner dig... Hade ÄL under förra veckan, troligtvis 19-20/1 enligt beräkning men vi får väl se... Så nu väntar jag oxå bara in BIM den 2-3/2. :) Vi får hålla tummarna!
  • pheia
    Fiafisen skrev 2012-01-25 14:25:08 följande:

Ja absolut! Lustigt att det är så lika med allt för oss.. Har inga jättestora förhoppningar att det ska funka nu direkt då det krävts många försök de andra gångerna men man vet aldrig! Har lust att testa tidigt denna gång. Brukar inte göra det annars men är sååå nyfiken nu.. Hur gör du tror du?
    Ja, det är lite komiskt! Men då kan vi stötta varandra lite oxå! Jag hoppas förstås på ett plus nästa vecka men sen får vi se. Vill samtidigt inte stressa upp mig. Fast den graviditeten som slutade i MF var vårt första försök och nu är detta försök vårt helhjärtade sedan MF:et... Så lite hopp finns inom mig ändå. Jag har lovat min sambo att vänta ut BIM, men vet inte om jag kan hålla det.. Haha.. Men det får vänta till ngn nästa vecka iaf. Fast fick molvärk igår plus ökade mjölkvita flytningar... Om det nu kan betyda ngt? Molvärk och små stick så tidigt innan mens har jag aldrig känt innan... Men kan väl vara inbillning oxå. Har du känt ngt?
Svar på tråden I hopp om en liten 2012