Inlägg från: Moomintrollet |Visa alla inlägg
  • Moomintrollet

I hopp om en liten 2012

Hoppar oxå in...

Tog cellprov Jan 2011 för o se att allt va ok
    Slutade m ppiller 28/2-11
    Första mens 28/3-11
    ÄL 14/4-11
    Pluss 26/4-11 tom BM på MVC blev förvånad över hur snabbt det hela gick?!
    Falskt missfall v6 en del personer misstänkte det va tvillingar o en försvann men jag tror inte det för det finns inte sånt på nån sida i min släkt.

Allt gick himmla bra tom v32 (på dagen!!) då slocknade vårat lilla "päron"(min cravings därav namnet) pga en elak o dum moderkaka som börjat lossna o pajade massa annat där inne. Plus en släng av havandeskapsförgiftning ovanpå det.
    15/11-11 föddes vår lilla dotter, hon var perfekt :)

Just nu kämpar jag med min sköldkörtel för den klarar inte av å tillverka tillräkligt med hormorner för kroppens olika system så ätit meds för detta. Ska ta nya blodprov och lite annat nu 2/2-12 så vi kan se om den funkar normalt igen. *håller tummarna HÅRT*
    Vi vill + så fort vi kan men vill ju vara frisk först. Till råge på allt visar det sig att min kusins flickvän är gravid sen Nov 2011 (av alla månader) och vi är jätteglada för dem men man blir ju lite avis liksom...ovanpå detta verkar det som de tom ska få 2st då hennes familj har anlag för detta?!?! :P

Jag har testat ÄL tester nu av o på sen slutet av Dec o hela Jan men alla säger NEG hela tiden men jag har fått 2st mens sedan förlossningen så vet inte vad som händer här riktigt?? Kan man ha mens utan äggloss??
    Ska testa 1/2 och 2/2 igen o se vad det står då för det skulle visat POSS redan i förrgår :( ialf enligt äggloss uträkn. här på FL.

Hoppas vi alla plusar förr el senare 2012! :D :D :D

• Moomintrollet
    Maramina skrev 2012-02-01 08:08:48 följande:
    Välkommen Moomintrollet. Vad jobbigt det måste ha varit, det du genomgått! Jag passar på att svara på din fråga om mens och ägglossning. Ja, man kan få mens även utan ägglossning. Däremot så kan dina problem med sköldkörteln göra det svårare för dig att bli gravid. Men så fort de fått ordning på medicineringen så borde fertiliteten bli som innan igen.
    Tack för ditt svar. Jo, jag misstänkte också att fertiliteten skulle ev vara på noll om sköldkörteln inte funkar eftersom det handlar bara om massa hormoner hela tiden för dittan o dattan....de e ju såna det bara handlar om sen under en graviditet också :P suck....hoppas proverna som jag tog igår visar 100% imorron när jag träffar läkaren.
  • Moomintrollet
    saoura skrev 2012-02-01 20:35:02 följande:
    innan var det tydligen "standard" att man gjorde det och så var det när jag väntade min första så det enda självklara var för mig att jag skulle göra det nu också så jag ringde min mvc och då sa de att man inte gör det som standard längre men dom erbjuder det från 8 fullgångna veckor mot en peng. För oss var det en självklarthet eftersom vi vill veta så allt står rätt till. Jag känner inte av graviditeten och hade det inte varit för utebliven mens och plus på stickan så mår jag som vilken annan dag som helst. Var samma förra gången så för att få bekräftelse så bokade vi in ett på måndag och ser allt bra ut kan man pusta ut!
    vad tar de för en sån koll? med tanke på att det finns alla möjliga "vård summor" så kan man ju inte direkt gissa sig till den. Ett vanligt Vård.Centr kostar ju 100 medans ett KUB på MVC kostar mellan 1200-1800 beroende på vart i landet och vilken MVC 
  • Moomintrollet
    saoura skrev 2012-02-02 04:58:52 följande:
    Jag går på en privat klinik och där kostar Vul 300 kr, resten är gratis eftersom det är "standard". En annan privatklinik, Emmaklinken eller vad den heter tar 1000 kr för ett Vul på 30 min...
    Ligger den privata kliniken i GBG? i sånna fall vad heter den?
    Vi har haft lite oroligheter med falsk missfall redan på förra graviditeten (som sen sluta i sorg v32 istl) därför är vi intr av att ev göra flera VUL med jämna mellanrum men vi har ju inte precis råd med 1000kr gången isfl.
  • Moomintrollet

Igår va jag hos läkaren o inget var förändrat med sköldkörteln så jag måste äta dubbel dos....*blip* OM jag nånsin blir gravid igen måste jag äta dem under hela den perioden annars går det åt pipsvängen med mig o baby.
    Pga detta vill inte kroppen inte ens släppa ägg....*blip*

Blir vi inte gravida detta år eller nånsin så dör jag. Adoption är ej ett altv pga värdländerna inte skulle godkänna våran ekonomi för de har FÖR höga krav på summan. Vi klarar oss fint men inte enligt dem samt ett sånt lån på banken hade inte varit kul o dras med o det skulle isfl bli EN enda unge inte 3 som jag vill ha. Jag vet barn är en gåva inte en rättighet men jag vill inte leva utan barn.
    VARFÖR kan inte Sverige ändra lagen om surogat....folk kan ju få göra det gratis istl för att regeringen skall tjafsa om att folk skulle kräva ersättning....de kan ju få ersättning för om de måste ha gravidpenning o får då brist i ekonomin men inte mer än så ELLR I DONT KNOW.....fjantigt är det ialf när folk har systrar, mammor, bästa vänninor som vill ställa upp för sina nära o kära.

/ Hälsningar från en som sa ända tills 25års ålder att hon inte ens skulle ha några....blev lite andra tankar sen.

Svar på tråden I hopp om en liten 2012