Inlägg från: Limazzin |Visa alla inlägg
  • Limazzin

I hopp om en liten 2012

Hej hej, jag hoppar in i tråden.  Glad

Gifte mig den för 1,5 månad sen och slutade med mina piller 23 november och kör nu hårt.

Jag e ganska ny på alla uttryck men har jag förstått rätt att  BIM är när man borde få mensen om man inte är gravid.. eller? så om den inte kommer då så är man gravid?

Jag hade senaste mens 12-16 dec och 10-14 jan. har inte stenkoll på när ÄL kommer men tror det borde vara i mitten/slutet på den kommande veckan..

Borde min BIM då vara 7 feb??

• Limazzin
    AnnaMaria83 skrev 2012-01-17 10:13:08 följande:
    Hej!

Får man vara med här? Jag och min man försöker skaffa en liten. Slutade med p-piller i december 2010 kört oskyddat sedan dess men verkligen försökt aktivt sedan i maj förra året.

Min mens har varit oregelbunden hela tiden, dock så har jag tetstat med ägglossningstest i ca: 5 månader och de sägs ju vara ganska tillförlitliga samt att jag fått mens 12-13 dagar efter positivt ägglosningstest så jag borde ju ha ägglossning.

Nu senast hade jag en cykel på 29 dagar..kortast hittills så jag hoppas att den håller på att bli stabil.

Antar att jag har BIM omkring 8-12/2. Någon annan som har det ungefär samtidigt? Skulle vara roligt att följas åt! :)
    AnnaMaria83;    Jag har BIM 7 feb! håller tummarna för oss alla! :)
  • Limazzin

Till alla med oregelbunden mens:

Hormonella problem hos kvinnor
    Rosenrot gavs till 40 kvinnor med utebliven menstruation (amenorré) och oförmåga att bli gravida. Efter 14 dagars intag återfick 25 av de 40 kvinnorna normal menstruation. Efter ytterligare några månaders intag blev 11 av de 40 kvinnorna gravida.

(taget från www.naturmedel.org/sidor/rosenadd.html)

• Limazzin

Angående rosenroten så ska man förresten äta den från mensens första dag tills man har ÄL, sen ska man ta paus för det kan va skadligt för fostret ifall man blir gravid. Börja annars igen vid nästa mens, osv

• Limazzin
    JonisHjärta skrev 2012-02-01 10:06:11 följande:
    Längtar ihjäl mig här hemma nu! Har ätit folsyra här nu och har prickat ägglossningen rätt bra =) nu får man hoppas att man kan lyckas få ett pluss. Bim har jag den 9 februari! Känner mig seg i kroppen å brösten är ömma samt att jag går och är små sugen hela tiden ja och till råga på det värsta acne kaoset har jag med fått... men hoppet finns =)
    åh jag med!! Vill att den närmsta veckan bara ska passera så jag kommer till BIM och förhoppningsvis inte får någon mens.. håller tummarna för dig!
  • Limazzin

GRAAATTIIIIS Jiie!!! Såååå glad för din skull Glad helt fantastiskt! du ger oss andra hopp Hjärta

Lycka till nu!!!

• Limazzin

Jiie, hoppas du mår bättre snart!!

Här händer inte mkt, monitorn visade inte ens ÄL denna månaden vilket känns lite hopplöst... och alla man känner blir gravida så det känns lite jobbigt vissa dagar :/ och min 65-åriga moster gick bort i söndags så för tillfället så känns livet ganska sorgset.. But I'll be back eventually...

• Limazzin

Så skönt Tesstessan!! kör hårt :)

Jag som tyckte allt kändes hopplöst för 2 v sen plussade för en vecka sen!!!! :D

• Limazzin

Tack tjejer :) nu gäller det bara att allt går som det ska så under de 3 första månaderna vågar jag nog inte planera så mkt..

Svar på tråden I hopp om en liten 2012