-
Man kan känna gravsymtom fr.o.m ägget har satt sig, dv då hormoner börjar utsöndras. Alla är vi ju olika och reagerar olika på våra hormoner, så en del är väldigt känsliga och en del känner ingenting. Så visst kan du känna illamående trots att inget plus kan ses. Pluset ses vid när hormonhalten har nått ett visst värde.Höst 76 skrev 2012-01-29 17:04:51 följande:Hur tidigt kan man må illa? Kan man göra det fastän man inte har plussat än? -
Igår, ca 6 dagar kvar till BIM så ökade mina flytningar ännu mer... De är rikliga, tunnflytande och vitaktiga. Igår var de lite mer beiga eller rosaktiga under en stund. Idag har de ökat ännu mer och jag har blivit mer illamående... Hoppas såklart på ett plus snart men är så rädd att jag ska överanalysera allt... Men vet att jag varken brukar känna molvärk 1,5 vecka innan BIM eller ha sådana här flytningar. Försöker inte tänka på allt så mkt. Men när det inte är som vanligt blir man ju lite knäpp, haha...
-
Åh, ja, jag hoppas verkligen det! Vore så efterlängtat! Håller tummarna får dig med! Du har inte testat igen?mama90j skrev 2012-01-29 18:37:05 följande:Det låter positivt det där
-
Ja, vore kul med en massa plus och oktoberbarn tycker jag.saoura skrev 2012-01-29 18:41:43 följande:Håller tummar och tår! :D
-
Lyckligkvinna skrev 2012-01-30 11:28:31 följande:Pheia: hur går det dig och dina symtom?
Ja, haha, trot faktiskt att det går åt rätt okej... Om man kan uttrycka det så?:) Flytningarna håller i sig, känner en viss molvärk och är illamående på morgonen och kvällen. Igår vräkte jag i mig resterna av snacks för lördagen, min sambo bara kollade på mig. Jag är nämligen inte ett större fan av varken chips eller något sådant, inte i mängder iaf.. Haha. Och humöret svänger... Men samtidigt vågar jag inte hoppas och tänker att det kan vara PMS... Men hoppas på ett plus snart, känns som att det kan vara mkt möjligt denna månad om man jämför med hur det brukar vara.
Hur är det själv? -
Lyckligkvinna skrev 2012-01-30 15:30:28 följande:Pheia: låter minst sagt misstänksamt. ;) haha. Ja, killarna får allt stå ut med endel. :) håller tummen för att du får ett Pluss snart. :) Med mig? Ja, jag fick världens molvärk för en stund sedan efter att jag gått en långpromenad. Har enormt svullna och ömma bröst. Tryckte i mig några nävar chips före lunch och det var så gott men sen blev jag riktigt illamående och fick slänga resten av påsen. Maken kunde knappt ta i mig igår innan jag fräste att han skulle hålla sig undan. Tog ett test precis och jag tror att jag har ett PLUSS!!!! Men jag vet inte om det stämmer då sträcket inte är lika starkt i färget utab lite mörkare upptill och ljusare nedtill. Har Bim på onsdag. Har försökt att ta kort men det är svårt att se. Vad tror ni? Har ni vart med om något liknande?
Jag tycker det verkar väldigt lovande för din del oxå!:) Och med tanke på att du har BIM på onsdag så behöver inte pluset bli jättestarkt, hormonerna ökar ju mer och mer för varje dag som går... Är det test från Testlagret? Har inte sett ditt test, men jag tycker det låter som ett plus!! Har du så att du kan ta ytterligare ett i morgon så skulle jag göra det! Jag menar, nu testade du ju t.o.m tidigare än BIM och på eftermiddagen... Låter inte så dumt! Håller tummarna! -
Lyckligkvinna skrev 2012-01-30 16:05:58 följande:Ja, det kanske faktiskt är så. Nä, sticka är från Rfsu. Funderar på att köpa ett digitalt test att ta imorgon. Det har faktiskt känts annorlunda denna månaden, även om man inte riktigt vill känna efter ;)
Om jag ska vara ärlig så tror jag att du känner rätt, oftast är intuitionen den sanna... :) Gör ett digitalt på ons/tors om du inte har en sticka, så slipper du lägga ut onödiga pengar. Om det är för tidigt och hormonerna inte är tillräckliga för ett digitalt menar jag. Fast jag förstår självklart din iver! Försöker själv fundera på om jag ska testa mig tidigare eller om jag kan hålla mig till tors-fredag, haha.. Särskilt efter dessa symtom vi har! -
Jag kunde inte hålla mig, testade efter middagen. Fick ett väldigt tydligt plus!! Vågar jag att vara lycklig? Nu är jag istället livrädd för missfall... Är ju bara i vecka 3+3...
-
Tack så jättemycket snälla ni!! Ska verkligen försöka att vara glad och inte oroa mig för mycket. Det finns ju faktiskt många av oss kvinnor som fått missfall men sedan plussar igen och allt går bra. Får hålla tummarna för att det verkligen är min tur denna gång!! Är så fascinerad över att det redan är så starkt... Sambon fick panik när jag sa att det kanske är tvillingar, haha... Han är själv tvilling och jag har det i släkten på både mormor och morfars sida...
Härligt Lyckligkvinna! När är det tror du BF blir om allt går bra? r så glad för vår skull, så häftigt...!!
Maramina - är du säker på att din ÄL inte varit senare än du trott då? -
Vet inte om jag vågar vara glad längre, i morse när jag vaknade hade jag rosa flytning... Ändå är det BIM på fredag... Är så orolig, eftersom jag sist fick missfall. Men pluset igår var så starkt, hur kan kroppen jäklas så här med mig? Ska jag vara väldigt orolig tror ni?
-
Tack för era ord och stöd!! Var och kikade nu och flytningarna har ändrat nyans och är nu mer vit/beiga... Får hoppas att det håller i sig! Som ni säger är det väldigt vanligt, och det vet jag ju själv innerst inne. Särskilt eftersom BIM är på fredag och pluset igår var så starkt. Hoppas hoppas hoppas att det är vår tur att få behålla vår lilla grodd denna gång bara.
Är så glad för er som plussat och håller tummarna för er som väntar på BIM. Hoppet finns, framför allt så länge tant Röd håller sig borta... Försök att inte stressa för mkt, ta hand om er!
Stora kramar och TACK än en gång. -
Hej på er allihopa! Håller verkligen tummarna för er som inväntar BIM. Kom ihåg att det inte är vanligt att plussa innan, även om jag gjorde det. Kan ju haft en tidigare ägglossning, eftersom min cykel såg annorlunda ut innan mitt MF i december. Och det är verkligen inte kört för att man inte plussar innan. Förr fick man ju vänta en vecka! Jag jobbar inom ett sådant yrke att vi pga hälsoskäl för fostret måste berätta om graviditet med en gång, som mina arbetsgivare vet om läget även om det är tidigt... Är så sugen att tala om det för mina föräldrar när vi ska hälsa på dem i helgen då jag har ett sånt öppet förhållande med dom, samtidigt vill sambon vänta. Fast om det händer något är det så skönt att de vet... Däremot vänner osv får reda på allt efter vecka 12.
-
Lyckligkvinna, jag kikade i en igår! Ska nog bli lite mer aktiv. Och du får gärna hålla mig uppdaterad hur allt går och är med dig!