• Jiie

I hopp om en liten 2012

Känns inte ens som mensen är på väg! Bara sådär konstigt i magen, drar och spänner liksom! Värker i rygg och höfter...

• Jiie
    TessTessan skrev 2012-01-24 12:09:15 följande:
    Här har mensen äntligen försvunnit nu :) nu kan det få hålla sig borta länge länge tycker jag!!!
    I typ 11-12 månader eller så hehe
  • Jiie

Tja, hur ska jag sammanfatta det.
    Alla chanser för att jag skulle kunna vara gravid är uteslutna. Men mensen har inte kommit än, kroppen jävlas ordentligt nu!!
    Så nu hoppas vi bara att mensen kommer FORT så vi kan köra igång igen!

• Jiie
    pheia skrev 2012-01-25 09:21:44 följande:
    Så konstigt! Har du pratat med BM? Så länge tanten inte hälsar på så får inte hoppet lämna dig :)
    Jo hoppet för att jag ska vara gravid är borta, likaså chanserna.
    Om man räknar när vi hade sex så är de chanserna borta! Även om jag räknar max antal dagar spermier kan överleva och typ "maxlängden" det kan ta för ett ägg att fästa osv...

Nu får mensen gärna komma så vi kan gå på Pergokuren!
  • Jiie
    pheia skrev 2012-01-25 11:55:32 följande:
    Förlåt, nu när jag läser tillbaka i tråden så förstår jag! Vi får istället hålla tummarna för pergokuren. Men de har inte sagt något alls på gyn? Jag kommer ihåg hur förbannad jag själv var då jag gick och väntade på att tanten skulle komma efter mitt MF...
    Så fort mensen kommer ska jag börja med Pergo, men skulle det ta för lång tid så får jag ringa!
  • Jiie
    Kattswanch skrev 2012-01-26 12:41:44 följande:
    Jag har en fråga till alla er andra som också försöker, angående det här med att ha sex under ÄL.
    Jag har hört båda versionerna men vet inte riktigt vilken jag ska tro på, för båda låter ju logiska.

Vissa säger att man ska ha så mycket sex som möjligt under ÄL för att öka chanserna, och vissa säger att man ska spara sig till de dagarna man är mest fertil för att inte "slösa" på spermierna.

Vad tror ni?
    Ni som redan har barn, hur har ni gjort? 
    Vi hade hyfsat regelbundet sex, och när jag blev gravid (vi trodde först vi hade missat ÄL) hade vi sex på söndagen och sen fick jag utslag på ältest fredag och lördag och vi hade sex båda de dagarna. Och ut kom Alexander :D
  • Jiie

Saoura: kanske pergotime vore nåt för dig??!!

Inget plus, ingen mens.
    Får se det som att jag kan hjälpa till under flytten imorgon och njuta av vinet imorgon kväll

Svar på tråden I hopp om en liten 2012