• Filippinan

Tips på bruten vit färg till stora ytor??

Vi ska måla om hemma. Har en väldigt öppen planlösning mellan hall, kök och vardagsrum med många stora ytor. Därför är vi inne på någon vit färg, fast inte kritvitt utan brutet i någon nyans. Är det någon som har bra tips på detta - gärna med bilder om ni har? I vardagsrummet vill vi kombinera färgen med en fondtapet på en kortsida där vi planerar en myshörna med fåtöljer etc. Det måste inte vara samma brutna vita färg i alla rum. Är otroligt tacksam för alla tips.

• Svar på tråden Tips på bruten vit färg till stora ytor??
  • Kalaspuffen

Jag har bilder från vårt hem. I v-rummet har vi en bruten vit som jag gillar jättemycket, en blandning mellan beige och grått nästan. Välkommen in och titta. Jag har NCS-koden om du vill ha.

• Filippinan

Tack för tipset, kollar ditt galleri och återkommer...

• Filippinan

Tar hemskt gärna koden till både den färgen och färgen i sovrummet (fondväggen). Och sen undrar jag var du köpt köksbordet *snyggt*.

• Filippinan

Fler tips mottages tacksamt - bilder är superskoj.

• Filippinan

puffar lite till ifall någon inredningsexpert just loggat in

• LPW

Vi skall ha "vitt" i vårt hus och väljer mellan S0502-Y (en lite varmare "vit" ton) och S1002-Y (lite mer "gråvitbeige").

• Kurreburre

Nordsjö har något som heter En vit värld. Det är vit färg som är bruten i olika nyanser som jordgubbsmjölk och äppelblomma. Det finns broshyr med alla nyanserna hos färghandlaren. Vi har några rum som e helt vita, när jag ska måla om dem kommer jag att välja någon färg ur det sortimentet.

• väntar o längtar

Vi har just S1002-Y i hela huset som LPW nämner. Bilder finns i mitt bildgalleri. Jag skulle inte benämna den som bruten vit utan ljust, ljust grå. Men jag gillar den skarpt!

Svar på tråden Tips på bruten vit färg till stora ytor??