• Anonym (Arg !)

Är klarna verkligen seriösa?

Jag fick den 30/12 att jag skulle få återbetalning från klarna, jag skulle bara skicka in lite person uppgifter.
    Jag skickade självklart in det samma dag.
    Den 2/1 får jag ett mejl tillbaka att pengarna skulle vara på mitt konto om ett par dagar.
    Dagarna gick och inga pengar kom in, så i går ringde jag in och kollade varför pengarna inte kommit in än!
    Då fick jag som svar att dom inte hade några personuppgifter på mig så jag var tvungen att skicka in det igår igen, sen sa han även att han skulle fixa så jag får in mina pengar men en gång!
    Kollade idag på kontot och inga pengar inkomna.
    Man blir arg och ledsen på samma gång när dom håller på och luras på detta sätt!
    Finns det någon mer som varit med om samma inom klarna?

• Svar på tråden Är klarna verkligen seriösa?
  • Titanica

Ja, det tog mig runt 60 dagar och tre - fyra inskickningar för jag fick mina pengar..
    Om jag inte minns fel skickade jag till fel mail först (dock den jag fick uppgett för att skicka in mina uppgifter). Skickade till kundtjänst efter en stund har jag för mig så ordnade de att de kom till rätt instans.

• KlarnaAB

Hej,

Det är en självklarhet att du ska få dina pengar tillbaka när du har betalat för mycket! Jag beklagar att du inte har mottagit återbetalningen än och du får gärna kontakta mig så ska vi se till lösa detta omgående. Du når mig enklast via service@klarna.se

Mvh,
    Denise, Klarna 

• lillangel

tycker dom är väldigt trevliga på klarna,dock ska man undvika delbetalning för de har skyhöga räntor

• tata

Precis.
    Jag har upptäckt att dem döljer återbetalningar på deras konto, och man måste själv räkna, samla, och ange massor av uppgifter för att dem ska, tex matcha en återbetalning med tex en obetald faktura. 
    Jag håller på och diskuterar med klarna varför syns inte mina återbetalningar på "Mitt Klarna" kontot. Eller, varför matchas inte automatisk mina återbetalningar till mina obetalda fakturor (tex. återbetalning får man om man har betald en faktura 2gr p.g.a. tex konstiga påminnelse)?! 
    Pengarna från 
    återbetalning borde synas på Mitt Klarna konto, och inte vara dolda på klarna konto som man kan inte se! Nämligen, då är det jätte svårt att ha kontroll över betalningar och återbetalningar om man döljer pengarna på klarna konto!
    Fusk!
    Vem har tid för att hålla på sånt!

Ha det bra!

• KlarnaAB
    Hej!
    Det är inte alls vår avsikt att dölja dina återbetalningar och det är tråkigt att du har fått den uppfattningen.
    Om vi får in en betalning för mycket kan vi i vissa fall leta upp en obetald faktura och pengarna förs då över till den. Om det inte sker så mejlar vi dig istället och berättar att du har pengar tillgodo. Varför detta skiljer sig åt beror på att många kunder hellre vill ha tillbaka sina pengar och istället göra en ny betalning. 
    I mejlet vi skickar finns en länk till ett formulär där vi efterfrågar dina kontouppgifter för att kunna betala tillbaka dina pengar så snart som möjligt. Anledningen till varför detta görs är för att vi av säkerhetsskäl inte sparar sådana uppgifter från din betalning. 
    Precis som du skriver kan du i dagsläget inte se dina återbetalningar på Mitt Klarna men det är ett förslag som jag kommer att ta vidare.
    Vill du har mer information om detta kan du höra av dig till mig direkt på hello@klarna.se.
    Ha en trevlig helg!
    Mvh, Elin
  • Anonym (.)

Har använt klarna sen typ dom kom och har aldrig haft problem varken med återbetalningar eller inbetalningar. Funkar hur bra som helst så dina pengar kommer säkert

• mattitiks

Fick igår brev från Klarna om återbetalning. Det står"Återbetalning avser faktura med OCR-nummer NHJ61B86H". Mig veterligen har jag aldrig sett ett OCR-nr med versaler i densamma. BONDFÅNGERI!!!???

• Anonym (well)

Det kan dröja ganska länge innan en återbetalning syns på kontot men de har alltid svarat trevligt på mina mail när jag frågat efter pengarna - som till slut kom. De har väl helt enkelt långa handläggningstider. De flesta företag anlitar ju Klarna, inget konstigt med det. Köper ofta via Klarna på ex vis adlibris 

• KlarnaAB
    mattitiks skrev 2017-01-12 08:31:26 följande:

Fick igår brev från Klarna om återbetalning. Det står"Återbetalning avser faktura med OCR-nummer NHJ61B86H". Mig veterligen har jag aldrig sett ett OCR-nr med versaler i densamma. BONDFÅNGERI!!!???

Hej!

Om du fortfarande har frågor kring din återbetalning så får du gärna kontakta mig via hello@klarna.se

Det vore även bra om du kan uppdatera och ta bort OCR-numret från ditt inlägg, då det är privata uppgifter. 
    Anonym (well) skrev 2017-01-12 08:43:02 följande:

Det kan dröja ganska länge innan en återbetalning syns på kontot men de har alltid svarat trevligt på mina mail när jag frågat efter pengarna - som till slut kom. De har väl helt enkelt långa handläggningstider. De flesta företag anlitar ju Klarna, inget konstigt med det. Köper ofta via Klarna på ex vis adlibris 

Hej!

Härligt att höra om din erfarenhet av oss! Skulle det dyka upp några frågor i framtiden, så är du varmt välkommen att mejla mig på hello@klarna.se!

Ha en trevlig dag!

/Kalle
  • LillaJag06

Jag tycker att klarna är det bästa företaget jag haft att göra med. ALLTID trevliga och tillmötesgående.

• KlarnaAB
    LillaJag06 skrev 2017-01-17 16:58:22 följande:

Jag tycker att klarna är det bästa företaget jag haft att göra med. ALLTID trevliga och tillmötesgående.

Tack för dina fina ord!

/Kalle 
  • Bogdali

Hej

Klarna....detta är bara bluff och oseriös, företag

Jag sålde skor på tradera....och kunden gar av misstag betalad till klarna stället för vanligt bank overförning....

Hon hade ringt...Jag hade ringt i flera gånger....och ringer man är de ovanliga och svarar att de ringer tillbaka efter 48 timmar....Vilken klockan de ha????

Det är en månad....och jag varnar er!!!!!

• Anonym (H)
    Bogdali skrev 2017-05-04 22:26:29 följande:

Hej

Jag sålde skor på tradera....och kunden gar av misstag betalad till klarna stället för vanligt bank overförning....

Hon hade ringt...Jag hade ringt i flera gånger....och ringer man är de ovanliga och svarar att de ringer tillbaka efter 48 timmar....Vilken klockan de ha????

Men alltså va?

Varför har du klarna som betalningaalternativ för om du inte vill ha via klarna? Och du borde ju bara få pengarna via klarna, bara någon dag efter dessutom, har du inte fått mail/sms om de?

Om inte är de nog köparen som ljuger..
  • Anonym (.)
    Bogdali skrev 2017-05-04 22:26:29 följande:

Hej

Har du anslutit konto till klarna och följt alla steg som står på Tradera? Annars kan dom ju inte skicka pengarna till dig. Har använt klarna på Tradera funkade perfekt. Tycker väldigt bra om klarna överlag har aldrig haft problem med dom
  • Insi
    KLARNA.SE i ett nötskal
    -Betalningar visas flera dagar senare på deras hemsida.
    -Betalningar hamnar automatiskt i månadsbetalning som medför ränta.
    -Man kan inte hantera ett skit på deras hemsida.
    -Synkar aldrig med mobilappen.
    -Trots att man betalat allt så ploppar en ränta upp på sidan?!?!
    -Står inget i avtalet hur man avslutar ett konto.
    -Kundservice säger man inte har konto när man betalat allt...öh vad?
    -De kan inte ta bort kontot bara sådär. (Man får annat nummer att ringa!)
  • KKarate

Också använt klarna utan problem.

Väldigt trevlig och engagerad personal när jag fick problem med en betalning som löste sig.

• Phteven

Klarna är tjuvar.

Dom sitter på dina pengar så länge dom kan, hittar på så många ursäkter dom orkar för att slippa betala ut pengar till dig.

Jag ska få några hundra i återbetalning och har väntat i flera veckor nu. Först körde dom dom vanliga historierna och fick mig att skicka in massa uppgifter till olika avdelningar på klarna och sa varje gång att pengarna skulle komma om några bankdagar.

När jag inte gav upp utan skickade alla uppgifter ändrade dom sig och sade istället att dom har SÅÅÅ mycket att göra just nu och att det kan ta en stund innan dom hinner betala...

• Annita

Jag tycker Klarna funkar jättebra, särskilt mobilappen! Sedan jag började med appen har jag aldrig missat en betalning och det är alltid smidigt och enkelt.

Jag har aldrig varit i kontakt med dem om återbetalning eller liknande, så det vet jag inte hur det funkar.

Men jag tycker det har blivit en riktigt bra tjänst, särskilt för mig som är lite glömsk och alltid åkte på påminnelseavgift förut...!

• Kalle3213

Exakt samma sak händer mig just nu. Att få tillbaka sina pengar är en utmaning.

• SofieJ

Intressant att så många har negativa upplevelser. För mig har det alltid fungerat skitsmidigt. Men sen har jag å andra sidan aldrig behövt kontakta dem utan allt har funkat som det ska.

Svar på tråden Är klarna verkligen seriösa?