Anonym - Känner precis som dig, känns som att en tsunamivåg har sköljt över mig och att mina fötter inte ritkigt kan nå jorden igen! Jag kan inte riktigt få bort den där enorma dödsångesten. Jag vet också att läkarna sagt till mig att dem fått bort allt med goda marginal.. men jag kan inte riktigt släppa oron. Hur har du gjort? Har du fått någon hjälp av t ex psykolog eller något annat? Vet inte riktigt om jag egentligen hade behövt och prata med någon om detta. Känner mig så vilse.
animegirl - Min såg inte iheller så olik ut mina andra leverfläckar.. den hade dock vuxit väldigt mycket på väldigt kort tid, upptäckte den förra vintern och då va den ganska liten, när det sen va sommar va såg den ut precis som en leverfläck innuti, men runtom så va den nästan lite genomskinlig och en aning röd. Den kliade inte, gjorde inte ont, den va rund i kanterna och hade inte börjat och sprida ut sig. Som "anonym" säger så såg den inte alls ut som alla dem skrämsel bilder som tidiningarna visar.
Jag hade egentligen inga besvär av den överhuvudtaget. Bara det faktum att jag blev orolig eftersom den växt sig så stor. Så jag bestämde mig för att ta bort den. Har tagit bort leverfläckar förr eftersom jag är väl medveten om att jag är väldigt ljus i hyn.. och har solat en hel del solarium, även solat mycket och hårt när det varit sommar eller jag varit utomlands. Slarvat med solkrämen har jag också gjort.
Det konstiga är, att när jag va hos doktorn som skulle ta bort den så kollade han på den, kände lite.. sen sa han att; nä, denna är inte farligt! Men vill du ta bort den så kan vi göra det!
Det gick en månad.. jag tänkte inte ett skit på leverfläcken mer, tyckte det va skönt att den va borta! Då får jag telefon samtalet, det är läkaren; han säger att jag måste komma in aukt!! Dem har hittat farliga celler och dem måste skära bort mer på mitt ben. Så det gör dem. Det som jag tycker att doktorerna har gjort fel när det gäller mig är att dem har ingett mig en känsla av att allt är bra fast att det inte har varit det! Jag fick inte veta något på flera månader. Inte förren jag åkte in till kirurgen.. då berättar kirurgen för mig att det är malingt melanom.