• Humsebumsen

Plus vid första IVF-försöket?

Hej,
    Jag är nyfiken på dem som plussade på första IVF-försöket=)

Jag har precis börjat med våran första IVF och spraystartade 9 jan med suprecur och skall sen på sprut-lektion 24 jan. Äggplock prel. v 6.

Vi är efter utredning ofrivillig barnlösa. Min sambos spermier är inte så många och inte så kvicka. Så det blev remiss till IVF och Sahlgrenska Gbg.

Är det någon i ungefär samma situation som gjort IVF/ håller på med IVF? Fick ni då plus på första försöket? Berätta!

• Svar på tråden Plus vid första IVF-försöket?
  • Musche
    Pollyn skrev 2012-01-11 22:01:00 följande:
    Måste fråga er som har gjort IVF. Har ni berätta för jobbet vad ni går igenom?
    Vi väntar på IVF, och jag oroar mig för hur jag kommer må under hormonbehandlingen. Jag arbetar på en liten avdelning tillsammans med 3st andra. Hur dåligt kommer man må? och under hur lång tid?

Hej,

Vi har valt att inte berätta för alla på jobbet, men om du känner förtroende för de alldra närmsta så tycker jag absolut du kan berätta. Jag mådde inte dåligt under beh. Hade den korta beh.
    Jag berättade för några av de närmaste om vad jag gick igenom. Läs gärna min presentation om du vill. 

Lyckades på 2:a FET. Blev överstimmulerad på 1:a och fick ligga på sjukhus 3 dagar, äggblåsorna hade spruckigt.  
    Har nu 1 son på 1 år å 2 v :)

Lycka till!! :)  

• Pollyn

Tack för ditt svar!

Vad härligt att ni lyckades :)

Vi har också pratat om vi ska välja privatklinik ist, för just nu känns väntan outhärdlig.

• Lowa77

Hej Alla!
    Så roligt att läsa alla positiva inlägg!! Är i samma situation med slöa simmare. Första ivf, går också på Sahlgrenska och fick besked om att få börja med sprutorna idag efter att ha sprayat nästan 4v med suprecur. Äggplock v4. Sååå spännande! nu är det nära!

Kram på er!

• Hjärtefröjd
    Pollyn skrev 2012-01-11 22:01:00 följande:
    Måste fråga er som har gjort IVF. Har ni berätta för jobbet vad ni går igenom?
    Vi väntar på IVF, och jag oroar mig för hur jag kommer må under hormonbehandlingen. Jag arbetar på en liten avdelning tillsammans med 3st andra. Hur dåligt kommer man må? och under hur lång tid?
    Jag mått precis som vanligt under behandlingen och har inte berättat... ser ingen anledning till att göra det och jag tror inte direkt min chef skulle hurra om hon fick veta.

Vid ÄP och ET har jag sjukskrivit mig, samma sak har min man gjort. Blodprov och VUL har jag alltid gjort på morgonen, så det har inte påverkat jobbet särskilt mycket.
  • Humsebumsen
    Lowa77 skrev 2012-01-12 09:00:41 följande:
    Hej Alla!
    Så roligt att läsa alla positiva inlägg!! Är i samma situation med slöa simmare. Första ivf, går också på Sahlgrenska och fick besked om att få börja med sprutorna idag efter att ha sprayat nästan 4v med suprecur. Äggplock v4. Sååå spännande! nu är det nära!

Kram på er!
    Åhhh va "kul"=)
    Jag e ju bara på första veckan med spray men jag lääääängtar verkligen tills det är äggplock och insättning.Gick du på sprutlektion innan? Hur känns det för dig att ta spruta?

Kramar
  • Lowa77

Ja, vi var på sprutlektion. Är otroligt spruträdd så sambon trodde vi skulle sitta där ett par timmar när jag skulle provsticka men det gick bra! Kändes nästan inget o nu har jag tagit 4e sprutan ikväll!! Går bättre än jag trodde! SOM jag oroat mig för detta moment!!! :) Imorgon blir det nytt blodprov! hur går det med sprayningen då?

Kram

• längtann87

Hej! Vi blev oxå gravida på första försöket. Jag har pco o maken har slöa simmare. Går in i v34 imorrn o Har bf 4mars.

• Jelö5

Sigge (nu 3 år)kom på första försöket och det var ju jättekul! Vimsiga simmare, vi gjorde Icsi.

• MissMary

Åh, vilken härlig tråd! Är i precis samma sits som TS och ska börja vårt första försök i slutet av februari. Så nu försöker jag verkligen samla på mig massor av information och positiva tankar. Perfekt tråd för det ju:) Allt detta med ivf och icis låter så komplcerat att man knappt kan tro det är snat, men fantastiskt att det finns!

Vår läkare är så himla positiv att jag nästan inte vågar tro att det kommer funka bara för det. Vill ju inte hoppas för mycket. Besvikelse har redan präglat allt för många år... Men vi är båda rätt unga och jag har kort och regelbunden cykel vilket han menar borde ge mångafina ägg och att jag är så ung och frisk ökar chansen att återinföringen ska fungera bra. Det är simmarna som är på villovägar men de finns där iaf:) får man bara in dem i ägget så! Vi ska göra icis.

Svar på tråden Plus vid första IVF-försöket?