• Fru00

Coca-cola till barn?

Jag förstår inte de föräldrarna som låter sina barn dricka cola? De yngsta jag har sett är bara 1-2 år. Helt sjuk. Förstår inte föräldrar hur mycket koffein och socker det är i cola? Jag tror kbappast att de skulle ge sina barn kaffe med massor av socker för det blir nästan samma sak. Jag tycker att det är ok med saft och läsk ibland men just cola är det så mycket koffein i och det är absolut inte bra att ge till barn. Håller ni med?

• Svar på tråden Coca-cola till barn?
  • Philippa

Jag orkar inte lägga energi på vad andra föräldar ger sina barn....

• Cicek

Vår son får ett glas cola någon gång ibland när vi har fest eller middag med släkten.. han har inte dött av det.

• Höstbebis2010

Vi har nog var och en som föräldrar vad vi tycker är rätt och fel. Många tycker nog att vi gör fel som ger sonen på 14 månader lite choklad ibland och nån liten annan godisbit ibland. Jag tycker det är ok, vilket många inte tycker. Vad gäller cola kommer sonen inte få det på många år då jag tycker koffein är väldigt onödigt när man är så liten, men samma där, vissa föräldrar tycker det är ok, andra inte.

• Queenie70

Ser inga problem med att mitt barn ibland får cola. Helt ärligt.

• Kimona

jag drack inte cola när jag var barn men kaffe med mjölk och socker :P

• Queenie70

Kaffe får han också ibland dessutom

• Bedhead

.. och en del barn föds i Mogadishu..

It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • Rosenskära

Av mig får du iallafall tummen upp TS. Jag tycker också att det är muppigt att ge barn cola. Vaffödå liksom?

• Alexi

Jag tycker också att det är jättemärkligt med just cola till små barn!

• Bedhead

Alla vet ju att Pepsi är bättre om barnet är under 24 månader.

It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • Dixie
    Bedhead skrev 2012-01-10 21:06:30 följande:
    Alla vet ju att Pepsi är bättre om barnet är under 24 månader.
    ja - eller hur!
  • ungmamma96

Herregud nå gång är de inte farligt o ge sitt barn coca cola, ja ska ivf ge min det om han så vill:) no nig deal

ungmodernittiosex.blogg.se/ - FÖDD 1996 OCH GRAVID
  • lenabolin

Tycker det är helt onödigt att ge sötad yougurt, bröd och grönsaker. - men har man egentligen stenkoll på vad det är i allt. Summerar man sockerintaget hos ett barn som äter "normal" kost skulle man nog bli förvånad över hur mycket socker och e ämnen de stoppar i sig.

• segikolan

Efter 4 ungar orkar man liksom inte vara pretto längre det finns värre saker

• MoaElis

Jag tycker det är onödigt att ge när dom är så små, inte direkt så att dom tjatar efter socker då. Dom lär docl börja göra det när dom är äldra, om man börjar ge cola/godis,osv.. Redan vid 1 års ålder. Det är ju när dom är små man kan påverka, dumt att inte ta vara på.

• Oreos

Jag ger inte min son cola, men inte tusan bryr jag mig nämnvärt om någon annan ger sitt barn det.. Det är ju deras val liksom.

• FinastE2010

Kanske inte superbra men andra får göra som de vill, de är deras barn. De är säkert många som tror att min son får dricka cola för när jag själv köper det vill han sitta och hålla i flaskan åt mamma i sin vagn, men dricker inte själv. ;)

• karet

Jag kan bara hålla med i din undran. Jag kan inte förstå varför man låter sitt barn dricka något med koffein, helt oförståeligt i mina öron. Koffein och sötningsmedel är de två sakerna vi totalförbjuder.

Svar på tråden Coca-cola till barn?