• Krake

Gaaah hur ska vi göra med vår envisa dotter!? 60 ml mjölk på 5½ timme!!

Uppenbarligen kan hon ju ta flaskan så då skulle jag förutsätta att hon tar den om hon är hungrig.

Moster, inte monster.
  • Krake

Nu kommer kanske jag få skit - men jag hade inte tagit så hårt på det. Hon hade ju tillgång till mat, var glad och pigg, och sen kom du ju så småningom och hon fick bröstet. No big deal, skulle jag påstå. Kanske inte läge för dig att åka bort en vecka, men ibland blir det sådär konstiga dagar med maten. Ge inte upp.

Moster, inte monster.
  • Krake

Ofta strular de och beter sig lite konstigt när de får tänder.

Vi turades om med vår son från början. Mannen jobbade 1-3 veckor, sen jobbade jag 1-3 veckor, så byttes vi av. Jag pumpade och han fick flaska. Det har funkat kanon. Idag har vi en glad, smart och skitrolig 1 1/2-åring som alltid trivts precis lika bra med mamma och pappa. 

Moster, inte monster.
  • Krake

Det jag menar är att det enligt mig inte är någon fara att låta barnet vara hemma med pappan även innan det valt själv att sluta ta bröstet.

Jag tycker inte ni ska måla fan på väggen nu, utan fortsätt försöka och se hur det blir. Lita på at hon mår bra om hon verkar må bra.

Moster, inte monster.
  • Krake
    le och va gla skrev 2012-01-10 20:25:25 följande:
    Om jag dör i morgon tex, så måste ju hon kunna äta på något annat sätt än från mig!
    Ja, och hittills har jag aldrig hört om ett barn i ett i-land som dött av svält pga att mamman dött eller inte kunnat amma av andra skäl...
    Moster, inte monster.
Svar på tråden Gaaah hur ska vi göra med vår envisa dotter!? 60 ml mjölk på 5½ timme!!