• Paige80

Någon som varit på Fuerteventura/Corralejo i mars?

Jag ska åka med min snart 2-åring till Corralejo första veckan i mars. Jag har hört en del om att det ska vara blåsigt, någon som varit där i mars och vet hur vädret brukar vara?
    Tar gärna emot tips om aktiviteter för små barn också

• Svar på tråden Någon som varit på Fuerteventura/Corralejo i mars?
  • Kärleksförklaring

hej. vår familj var där den 2--8e mars för 2 år sedan och jag tyckte inte att vädret var så bra. det var väldigt blåsigt som du säger och även rätt kallt. vi hade ca 18-20 grader på dagen vilket känns lite kallare då d blåser. sen fick man ha byxor och tjocka tröjor/ev tunn jacka på natten om man skulle ut och göra stan. Allt beror ju lite på vad man är ute efter med vill man ha rätt varmt och skönt skulle jag nog vänta till maj eller juni för att få varmare och skönare. jag var inte heller så förtjust i naturen, mest gått och torrt. vi bodde visserligen på ett område där dom gjort väldigt fint innanför där vi bodde i våra hus, men så fort man kom utanför det så var d rätt trist. hoppas att ni hittar vad nu söker och att resan blir bra oavsett vart ni åker. mvh mia 

• Paige80

Tack för svaret, även om det inte var så uppmuntrande
    Jag gissar att man kan ha både tur och otur med vädret, får väl hoppas att vi får tur. Var bodde ni, var det också i Corralejo? Vad hittade ni på istället för att bada, fanns det något roligt utflyktsmål?

• Paige80

Nu har vi fått reda på barnpoolen på hotellet inte är uppvärmd. Någon som har tips på barnvänlig strand?

• Paige80
    Riotflickan skrev 2012-02-09 21:04:20 följande:
    Japp, blåsigt. Höll på att bli tokig.
    Tråkigt att höra. Well, jag får väl bara hoppas att vi har bättre tur. Hur stora barn åkte du dit med?
  • emma73

Vi är i Corralejo nu med två barn, 2,5 år samt 11 mån. Kallt och blåsigt, 17-19 grader på dagen. Inget badväder. Tips på vad man kan göra med små barn? Inga pooler uppvärmda.

Hade vädret varit bra hade det varit toppen, men nu lite uttråkade efter 1,5 vecka.

• Paige80

Nej, så tråkigt att höra Vad har ni hittat på hittills?
    Vi ska dit om tio dagar, så känns lite deppigt att höra att ni inte trivs, men jag har läst att man kan ta båten till Lanzarote och så ska det finns en utflykt till något stort zoo på ön. Finns det inget hotell som har uppvärmd pool som ni kan få bada i som betalande gäst kanske? Vilket hotell bor ni på?

• emma73

Corralejo är mysigt och stränderna jättefina, men det är kallt.

Varmaste fleecen på och ner och gräv i sanden. Besökt flera lekplatser. Gå bort till sanddynerna och lek med de stora stenarna.

Vi var på zoot och det var bra. En heldagsutflykt, buss gå ner gratis.

Har ej hittat uppvärmd pool som man får låna. Vi hyr lägenhet privat.

Är det klarblå himmel är det skönt. Om mulet så blir det väldigt kallt av vinden. Det blåser nästan alltid.

Går att ta färjan över till Lanza.

Hoppas det blivit varmare tills ni kommer. Tydligen ovanligt kallt här sen december.

• emma73

Tag med tofflor om ni ej har uppvärmd lägenhet!!!!

• Paige80

Tack för tipsen! Vet ej om hotellets lägenhet är uppvärmd, bäst att ta med tofflor och mockasiner. Kul att höra att ni gillar Corralejo ändå, även om vädret inte varit det bästa. Hoppas ni hinner få lite värme innan ni åker hem!

• emma73

Idag klarblå himmel så vi har haft det jätteskönt. Hoppas det hinner värmas upp ännu mer tills ni kommer.

Det är ett jättefint ställe, mysig stad, lugnt och avspänt, jättefina stränder.

Var beredd på vind och kallt i skuggan bara. När solen lyser och vinden inte är så stark så gäller bikini och kanske ett snabbt dopp. När det blåser och är skugga, varma tröjor och söka upp lä.

Ha en fin semester!

E
  • emma73

Du måste gå till stranden mitt i sanddynerna när solen lyser och det är hyfsat vindstilla. Enastående vackert turkost hav. Underbart!

• Paige80

Åh, det låter ju underbart! Får hoppas på sol och blå himmel då

Har du förresten något tips om mataffär? Finns det någon hyfsat välsorterad butik för mat (och blöjor?) i Corralejo?

• Paige80

Nu är vi hemma från vår resa och jag kan verkligen rekommendera Corralejo om någon hittar den här tråden! Strålande väder, lite blåsigt visst, men det var mest skönt. Trivsam ort som känns mer genuin än andra charterorter jag varit på, bra shopping, mysigt och barnvänligt!

• lööw01

Hej
    Vi har varit i Corralejo ett 20 tal ggr. För det mesta har vi haft fint väder ,men det
    blåser på alla Kanarieöarna.För det mesta är det bra med lite vind för det kan bli för varmt annars
    Vi åker dit den 3 mars och stannar i 3 veckor, förra våren hade vi oväder, men det mesta var på natten
    Det gick att sola både dagen innan och dagen efter. Jag upplever temperaturen som lagom för barn
    Det ska inte vara för varmt för dom, ungefär som svensk sommar På våren är det även carneval i Corralejo
    Annars är det ett lugnt ställe ,med barnfamiljer och pensionärer
    Barn poolerna brukar inte vara uppvärmda men för det mesta brukar det gå bra att bada med barnen i
    stora poolen för den är uppvärmd ca 22-24 g
    Hoppas att ni får bra väder
    Kram

Svar på tråden Någon som varit på Fuerteventura/Corralejo i mars?