Rep för bondage
Min kille och jag skall ha lite bondage lekar till helgen. Vad rekommenderar ni för typ av rep? Vill helst inte gå till en sexbutik och köpa speciella bondage rep. Flagglina (bomull) funkar det eller är det för smalt?
Min kille och jag skall ha lite bondage lekar till helgen. Vad rekommenderar ni för typ av rep? Vill helst inte gå till en sexbutik och köpa speciella bondage rep. Flagglina (bomull) funkar det eller är det för smalt?
Jag hade nog spanat in linneskåpet för ett lakan o rivt sönder.
Lycka till och njut ;)
Vi har använt flagglina i ett antal år, det fungerar utmärkt.
Det är det som syns på min presentationsbild, kring min Annas fot, tillsammans med en dammvippa från Clas Olsson. Och jag har skrivit om det i ett antal år på vår blogg.
Sönderrivna lakan använde vi i början av karriären, och det fungerar ju till viss del. Men det är omöjligt att göra riktigt bra knutar, som tex den på min pres-bild som fördelar trycket till en större yta, eller knutar som man kan, så att säga, dra fram och tillbaks, för att spänna/slacka.
Gå till ett byggvaruhus eller järnaffär och köp något rep som är vävt och inte tvinnat. Mjukt och med en len yta. 6mm brukar vara lagom grovlek.
Ska ni bara binda händer och fötter i sängstolparna så är fyra längder om 5m bra. Då kan ni också knyta ihop händer och fötter var för sig. Ska ni hålla på med shibari så är 15m och 10m de längder ni ska köpa tycker jag.
Snyggt bundet HasseA.
Tack RUSI2! 
En från början, (tyckte jag) halvkrånglig knut, men som är jättebra, och jätteenkel att göra efter lite träning, tar bara en minut att knyta. Nuförtiden kör vi dock mer med läderbojor.
Tänkte också tipsa om byggvaruhus, BAUHAUS har flera olika rep i lite olika storlekar som är bra och praktiska i lekar.
Vill man att det ska bli något snyggt(jag ser det lite som ett konstverk), så är det lättare att få till det själv om man Även nylonrep kan vara praktiska - men gör en del ont, vilket man bör tänka på om man inte vill ha den effekten.
Roligast är att själv fläta sina rep, det blir en dubbelnjutning att vara fånge i sina egna band.
....om man(sen försvann resten) använder så tunna band som möjligt i början. Det lättaste sättet är att börja med att lägga banden som en snara runt nacken - knyta repen strax ovanför bysten, sen en knut under bysten och en under naveln, låta banden gå ner "under" sig och upp bak på ryggen, för att gå fram till magen och dras igenom de öglor man gjort, bak på ryggen och fram igen för att träs igenom nästa ögla osv... så blir där gott om saker att leka med fram, bak, på sidorna och ganska vackert :)
Som tidigare nämnts, flagglina. Vävd, följsam och skonsam för huden och har oftast rätt bra längd redan från inhandling.
Flagglina i bomull/blandning med stor andel bomull (tex Jula eller Ica) brukar vara bra. En del flagglina i ren syntet kan vara för stel (tex biltema). Syntet gör också ofta repet lite halare och gör att vissa knutar funkar sämre och har också större risk för att brännas pga friktion om man drar repet mot huden för fort.
De flesta sexbutiker säljer onödigt dyra rep i förhållande till kvalitet. Som RUSI2 säger, gå hellre till nån bygg/järn/båthandel och känn er fram till nåt som känns mjukt och skönt.