• LaFontaine

Eksem under ring. Hur får man snabbast bort det?

Jag upptäckte idag eksem under min vigselring. Jag har i flera år haft förlovningsring på men tillsammans men ännu en ring blev det tydligen lite mycket. Jag misstänker att det kalla vädret tillsammans med handtvätt med ringar på utan att torka ordentligt under ringarna är boven i dramat. 

Utslaget är bara rött och huden är lite "läderartad". Jag tog så klart av mig ringarna snart och tänkte inte sätta på mig dem innan utslaget är borta men finns det nåt jag kan göra för att  snabba på bättrandet? Smörja med nån salva kanske? Dansa eksemdansen?

Kom med tips, jag vill ha min vigselring på mig  

• Svar på tråden Eksem under ring. Hur får man snabbast bort det?
  • MHM

Mildison!Jag har också samma problem nu sista tiden. Har även tagit av mig ringarna, sätter på mig dom när det läkt.

• LaFontaine
    MHM skrev 2012-01-11 20:39:55 följande:
    Mildison!Jag har också samma problem nu sista tiden. Har även tagit av mig ringarna, sätter på mig dom när det läkt.
    Hur lång tid tar det innan det läker tro?
  • IsDimma

Aloe veragel kanske. Det hjälper till det mesta, allt från solsveda, brännsår och getinstick till blödande sår, kvinskador och torr hårbotten

• MHM
    LaFontaine skrev 2012-01-11 20:41:18 följande:
    Hur lång tid tar det innan det läker tro?
    Det tog någradagar...sen satte jag på mig ringarna och diskade/duschade osv med dom och då kom det tillbaka!:(
  • LaFontaine
    IsDimma skrev 2012-01-11 20:41:54 följande:
    Aloe veragel kanske. Det hjälper till det mesta, allt från solsveda, brännsår och getinstick till blödande sår, kvinskador och torr hårbotten
    Man kanske får investera i en sådan. Den verkar ju fungera mot det mesta!
  • maskinpilot

Vilket materiel är det i ringarna?  Är det gult gult eller vitt guld? Vad är ring nummer två för slags ring?

• LaFontaine
    maskinpilot skrev 2012-01-11 21:20:58 följande:
    Vilket materiel är det i ringarna?  Är det gult gult eller vitt guld? Vad är ring nummer två för slags ring?
    Båda ringarna är i rött guld. Den första ringen är helt slät på insidan medan den andra är kupad och ihålig eftersom det sitter stenar i den. 

Jag kanske har varit lite slarvig med att rengöra den senare... 
  • maskinpilot

det var dit jag tänkte komma. Du bör för att undvika fortsatt irritation låta fylla den underifrån ihåliga ringen med lämplig fyllning. Besök en gul(d)smed och efterhör ett förslag från denne.  Gör den inte för trång heller, kanske du ska vidga den släta ringen lite också.

• CarpeNoctem

Jag fick likadant för ett tag sedan, smörjde in med Försvarets hudsalva och det gick bort på nolltid =)

• Daeminimon

Hydrokortison hjälper mig. Sen penslar jag ringarna med genomskinligt nagellack regelbundet, det hjälper också.

• LaFontaine

maskinpilot skrev 2012-01-12 00:05:00 följande:
    det var dit jag tänkte komma. Du bör för att undvika fortsatt irritation låta fylla den underifrån ihåliga ringen med lämplig fyllning. Besök en gul(d)smed och efterhör ett förslag från denne.  Gör den inte för trång heller, kanske du ska vidga den släta ringen lite också.

Vidga kan jag inte göra för de är redan stora som de är. Jag är reumatiker med svällnade fingrar och vill ha lite space. Det andra förslaget tål att tänkas på. Jag ska försöka bättra mig med rengöring först och se hur det funkar.
    CarpeNoctem skrev 2012-01-12 00:09:34 följande:

Jag fick likadant för ett tag sedan, smörjde in med Försvarets hudsalva och det gick bort på nolltid =)

Daeminimon skrev 2012-01-12 00:14:26 följande:
    Hydrokortison hjälper mig. Sen penslar jag ringarna med genomskinligt nagellack regelbundet, det hjälper också.

Nu har jag smort med olivolja, det enda jag hade med mig i mjukgörande väg och det ser faktiskt litte bättre ut. Inte lika rött och läderartat men väl väldigt torrt. Ska testa med era förslag också!
    Neiti skrev 2012-01-12 00:20:35 följande:
    Bacibact i puderform. Kanon!
    Baci vad? Apoteket?

• 20111227

Tryck de punkter med vad som helst för 5 minuter varje dag.

www.google.se/imgres%E6%9C%A8%E7%A9%B4&um=1&hl=sv&client=firefox-a&sa=N&rls=org.mozilla:sv-SE:official&biw=1366&bih=665&tbm=isch&tbnid=aMeWvyBUi75UkM:&imgrefurl=www.tungs.net.cn/zh-tw/point-list-a1.php%3Fid%3D9&docid=Rnp2VULYNc5GOM&imgurl=www.tungs.net.cn/upload/lzt/1228743035.jpg&w=785&h=904&ei=lOsPT_yRK6PP4QSs7tnQAw&zoom=1&iact=rc&dur=458&sig=118200862521350417392&page=1&tbnh=149&tbnw=129&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:4,s:0&tx=55&ty=67

• BuoBä

Jag får samma problem om jag slarvar med att torka under ringarna. Mina är ganska kupade, och det är vattnet som fastnar där under som är boven.

Jag brukar helt sonika byta hand för ringarna , och lufta tills det har läkt. Som förebyggande åtgärd tar jag alltid av ringarna när jag är hemma. Är det riktigt illa tar jag lite hydrokortison.

• Nape

Händer mig ca en gång per år. Jag brukar vara utan ringarna ett par dagar, smörjer in med någon salva och så passar jag på att rengöra ringarna noga för säkerhets skull. Kan ju vara bakterier som fastnat och irriterat.

Svar på tråden Eksem under ring. Hur får man snabbast bort det?