• Min högsta önskan

Tips till Dinosaurietårta önskas!

Min son fyller fem om några veckor, och han har önskat sej ett dinosauriekalas. Såklart ska mamma ordna detta!
    Har fixat assietter, muggar, ballonger, godispåsar och lite annat, allt med dinosaurier på.
    Men som pricken över i:et vill jag ju gärna göra en dinosaurietårta också!

Problemet är att jag inte riktigt vet hur jag ska göra, eller ens hur den ska se ut...
    Ska jag forma hela tårtan som en dinosaurie (te x T-Rex) eller ska jag göra mer som en dinoland med figurer av dinosaurier på istället?

Och var kan man i så fall få tag på ätbara dinosaurier? Har försökt googla, men inte hittat någon bra sida än...

Tips någon?

Stolt mamma till HERMAN född 070129 och THEO född 090423
  • Svar på tråden Tips till Dinosaurietårta önskas!
  • pamilya

Vill också ha tips. Har en blivande 3 åring som älskar dinosaurier. Var har du hittat alla dinogrejer?

• jEnNiK

Favoritar, då sonen på 2,5 ÄLSKAR allt som har med dinosaurier att göra;))

• J 1981

Kan du inte göra små dinosaurier av marsipan? Forma tårtan dom en Trex låter svårt.
    Lycka till!

• Boost

Tipsar om två olika förslag. Bilder hittade på Google.
    Har själv gjort likt den första bilden när sonen fyllde 2.
    Blev väldigt uppskattad, dessutom väldigt söt dino :)

• Asplund

En enkel lösning kan vara att köpa plastdinosaurier som du ställer på tårtan och varje barn får ta med den hem sen.
    Inte ätbart men säkerligen uppskattat av barnen.

• Min högsta önskan

Tack för era tips!
    Har kommit fram till att det får bli liknande det förslag som Boost gav. Det nedersta. Är ju trots allt inte superhaj på bakning och pyssel.
    Jag gör en vanlig rund tårta, täcker med ett vitt marsipanlock. Skär sen ut en Spinosaurus (sonens önskemål) i grön marspan och dekorerar med lite färgad kristyr.

Och minidinosar, som Asplund tipsade om. Det har jag faktiskt köpt. Tänkte barnen skulle få varsin i godispåsen de får i fiskdammen.

Om någon är intresserad, så kan jag lägga ut en bild på det färdiga resultatet efter helgen.

• Min högsta önskan

Bättre sent än aldrig... Men här kommer i alla fall bilden på dinotårtan sonen fick när han fyllde fem.

Svar på tråden Tips till Dinosaurietårta önskas!