• Anonym (för lite...)

Han anser att vi har för lite sex^^

När vi träffades hade vi sex som kaniner, minst en gång om dagen men oftast flera. Detta pågick ganska länge men under senare delen av graviditeten (som kom rätt fort) så vart de ca 1 gång om dagen. Nu efter 2 år så har vi sex ca en gång i veckan men ibland kan det gå 1½ upp till 2 (enligt honom, jag trodde jag had ekoll på att de blev iaf en gång i veckan)

Nu till min fråga: Hur ofta har ni sex? Anser ni att jag är "för tråkig"? jag vill inte ha sex bara för att, så jag ser till att vilja när det behövs, men det är ju ganska jobbigt med kladdet o allt runtomkring... 

• Svar på tråden Han anser att vi har för lite sex^^
  • Anonym (s)

Vi har sex en gång i veckan (jag är gravid i v28) tycker det är för sällan! Han vågar inte ta initiativ för han har fått nej vid några tillfällen och det tog knäcken av honom. Jag har oxå fått nej nån gång men det vill han inte kännas vid. Han säger att han försöker sluta tänka på det för han känner sig bara sopig. Men jag har stora planer för vårt sexliv, vill ju inte ha det så här. I julas gick det 2 veckor för vi firade hos familj och sov på en soffa där och sen när vi kom hem var vi båda jättesjuka i typ en vecka. det var asjobbigt men läget kom inte... nu är jag supersugen typ jämt men orkar bara inte ta initiativet hela tiden så det blir inte så ofta som jag vill... men jag har gott mod, tror det kommer lösa sig framöver för jag vill ju verkligen att det ska bli bra o jag har stora planer :D 
    (rörigt inlägg men det är ju lite rörigt att leva ibland ;)) 

• Anonym

Vad spelar det för roll hur ofta ni har sex? Det som spelar roll är att ni har sex när båda är sugna och har lust med det oavsett om det är 1 gång i veckan eller 1 gång i månaden. Sen verkar du kanske inte få ut så mycket av sex om du beskriver sex som något kladdigt och jobbigt? Kondom är rätt bra att ha om man tycker det är för kladdigt!

• Anonym (för lite...)

alltså, jag gillar sex när vi väl är där, det är att komma dit samt efteråt det är jobbigt :) Nej, du har helt rätt, jag har faktiskt inte haft något problme med vårt sexliv alls utan tyckt det vart super tills jag fick höra hans gnäll om att vi har för lite sex...

• Anonym
    Anonym (för lite...) skrev 2012-01-11 23:23:13 följande:
    alltså, jag gillar sex när vi väl är där, det är att komma dit samt efteråt det är jobbigt :) Nej, du har helt rätt, jag har faktiskt inte haft något problme med vårt sexliv alls utan tyckt det vart super tills jag fick höra hans gnäll om att vi har för lite sex...
    Aha, då är jag med. Min kille har också gnällt om för lite sex, men gnäller han så vet han att det blir ännu mindre sex så det har han slutat med nu. Du får säga till på skarpen att han ska sluta gnälla eller sexvägra som jag Demon
  • Anonym (för lite...)
    Anonym skrev 2012-01-11 23:24:50 följande:
    Aha, då är jag med. Min kille har också gnällt om för lite sex, men gnäller han så vet han att det blir ännu mindre sex så det har han slutat med nu. Du får säga till på skarpen att han ska sluta gnälla eller sexvägra som jag Demon
    ja, de e väl lite de som är mitt problem... Om inte allt annat funkar så är jag inte direkt sugen på kvällen, o då blir de definitivt inte bättre av gnäll :P
  • maskinpilot

Tänk verkligen över situationen, ni kan själva ha medverkat till att spiralen går åt fel håll och själva bli den verklige förloraren!!!!!!!

• Anonym
    maskinpilot skrev 2012-01-12 00:15:07 följande:
    Tänk verkligen över situationen, ni kan själva ha medverkat till att spiralen går åt fel håll och själva bli den verklige förloraren!!!!!!!

Hur menar du nu?
  • Anonym (DJ)

"jag trodde jag had ekoll på att de blev iaf en gång i veckan"

Så tråkigt och maskinmässigt det lät. Man måste stimulera varann och hitta kärlek, närhet och bra kommunikation med varann. Gör saker ihop, laga mat ihop och kramas i tid och otid. Kyssar och smek på kvällarna så man känner att man längtar. Då vill man säkert mer än 1 gång i veckan. Man måste ge omtanke och beskriva vad man känner för att hålla kärleken levande

• Anonym (s.)

Min man och jag har varit tillsammans i över 2 år, är nu gravid i vecka 26.
    Vi har sex minst 1 gång per dag. Ibland 3 gånger. :)
    Morgonen , när han kommer hem från jobbet och läggdags.

Svar på tråden Han anser att vi har för lite sex^^