Gravid trots skydd?
Hejsan!
Jag vet om att jag är jätte orolig av mig och har alltid varit. Jag är ung och vill liksom inte ha barn nu!
Ska förklara hela situationen och hoppas att någon orkar läsa:
För 3 månader sedan började jag med p-piller för fösta gången, jag början inte på mensens första dag och innan det har jag och killen alltid använt kondom och aldrig sett den gått i sönder så kan inte varit gravid när jag började käka p-piller. Vi har också nu under dom här tre månader använt kondom för att min kille inte testat sig mot sjukdomar ännu och jag inte vill riskera något och vad jag har sett så har inte kondomen gått sönder då i heller. Jag hoppade över sockerpillerna nu senast då jag inte ville ha mens på nyår och då är min fråga kan man bli skengravid av att hoppa över mensen på p-piller?. Jag fick urinvägsinfektion och gick till läkaren då han frågade också om jag var gravid eftersom urinvägsinfektion kunde komma då. Jag blev ännu mer rädd efter det och nu för någon dag sedan började jag känna lite mensvärk och mensen ska komma om ca 1 vecka. Men jag är ändå rädd att jag ska vara gravid. Hur stor är chansen? Eller så är jag bara väldigt rädd för att vara gravid och blir då skengravid...