• Bittermandel

Jeans från stora kedjor, typ H&M, Lindex etc. Bra?

Tänkte prova att köpa jeans från någon större klädkedja denna gång. Är pisstrött på att lägga ut över 1000 kr på ett par Acne. Så? Var finns det bra jeans?

Tänker på affärer som H&M, Lindex, Kapp Ahl, Cubus, Gina Tricot, Veromoda. Är ute efter raka jeans, jämna i färg och tvätt utan en passa detaljer.

Har ni någon bra erfarenhet?

Hasta la vista, baby..
  • Svar på tråden Jeans från stora kedjor, typ H&M, Lindex etc. Bra?
  • Hallonmumsan

Hm har varit bra och behållit formen men Cubus har jag fått reklamera för dom töjt sig två storlekar så jag tappat dem.

• 071001

Jag har haft flera par från H&M, helt klart nöjd.

• Mynta

Tycker också att HM är bra för att vara budget!

• LaFontaine

H&M tycker jag fungerar bra. Lindex-jeansen tycker jag också fungerar fint även om jag har svårare med passformen där. 

De absolut sämsta jeansen jag haft är ett gäng Lee-jeans. Satan vad de töjde sig! På två månad gick de från att knappt gå att stänga till att hasa ner om jag inte band upp dem med skärp.

• Ramborg

MQ funkar på mig. Antar att det beror rätt mycket på vilken figur man har.

42.
  • Pirum

HM är helt ok.
    Cheap Monday tycker jag är bättre i samma prisklass.  

• Kim J
    Pirum skrev 2012-01-12 11:38:27 följande:
    HM är helt ok.
    Cheap Monday tycker jag är bättre i samma prisklass.  
    samma här. varför vända sig till kedjorna när det finns ett "jeansmärke" som faktiskt har sjyssta jeans till sdamma pris! Tyst
  • gobbledigook

Jag tycker Monki har bra jeans. Kostar bara 300! Passar iaf mig bättre än Cheap Monday.

• Bittermandel

Cheap monday passar inte mina breda höfter och smala midja. Måste man inte ha lite mer pojkfigur för att funka i dem?

Tack för tips btw..

Hasta la vista, baby..
  • tjej87

Mina favoritjeans kommer från Lindes, modellen Lean. Stuprörsjeans som är så mjuka och sköna att jag skulle kunna ha dom som mjukisbyxor nästan. Finns i iaf 3 olika nyanser, mellannyansen och den mörka är snyggast. Kostar bara 400, ett fynd enligt mig!

• Bittermandel
    tjej87 skrev 2012-01-19 13:58:13 följande:
    Mina favoritjeans kommer från Lindes, modellen Lean. Stuprörsjeans som är så mjuka och sköna att jag skulle kunna ha dom som mjukisbyxor nästan. Finns i iaf 3 olika nyanser, mellannyansen och den mörka är snyggast. Kostar bara 400, ett fynd enligt mig!
    De verkar riktigt fina. Hatar verkligen hårda jeans..
    Hasta la vista, baby..
  • ruthen
    Bittermandel skrev 2012-01-12 10:31:39 följande:
    . Är pisstrött på att lägga ut över 1000 kr på ett par Acne. Så? Var finns det bra jeans?
    Jag har aldrig köpt jeans fr acne, utan bara H&Ms jeans de senaste 10 åren, och de jag köpte sist betalade jag 10 dollar för på rea, dvs 65 kr.
    Jag läste ungefär samtidigt en artikel om jeans i ett magazine som hade jeans som tema, och de jeans som var snyggast och bäst pris på enl tidningen var jeans från H&M och uniqlo. De hade även ett litet "test" där de hade acne jeans med som det dyraste alternativet. Den artikeln om testet kan du läsa här:

nymag.com/fashion/fashionables/70967/ 
  • TantMy

Ingen bra erfarenhet av jeans från Kapp ahl eller Gina T.
    Kapp ahl´s byxor har många gånger konstiga storlekar på sina jeans och formen är inte ok.
    Ginas byxor satt perfekta först men efter ett par timmar var de så stora i midjan att bälte krävdes...trots att jag tog dem så små jag fick på mig.
    Jag är en 38.

Funderar själv på att köpa ett par dyrare byxor, får för mig att det är bättre kvalitet på dem  och att de sitter snyggare....

• Kodia

Jag tycker att Flash har bra jeans om man drar större storlek över ändan än midjan. Lite dyrare än HM dock, ca 4-500:-
    HMs super squin(?) jeanstights är jag också väldigt nöjd med.

Svar på tråden Jeans från stora kedjor, typ H&M, Lindex etc. Bra?