• Anonym (hur??)

Hur får man lent underliv så det inte sticks och håller sig lent?

När jag rakar mig så blir det som taggar utanpå, vad finns det för lösningar om jag inte vill ha taggar utan att det ska hålla sig lent och mjukt? Vill gärna vara helrakad. Någon som har provat vaxning? Jag är tjej.

• Svar på tråden Hur får man lent underliv så det inte sticks och håller sig lent?
  • Anonym

Bästa tipset är att låta håret växa! Finns inget lenare och mjukare än en rejäl buske! Skrattande

• Essien
    Anonym skrev 2012-01-12 13:36:58 följande:
    Bästa tipset är att låta håret växa! Finns inget lenare och mjukare än en rejäl buske! Skrattande

fast det är väl ett uselt tips om man nu inte vill ha håret kvar? hon vill ju ha len hårlös hud, inte en len buske.
  • Anonym (hur??)
    Anonym skrev 2012-01-12 13:36:58 följande:
    Nej jag vill inte ha hår.
    Essien skrev 2012-01-12 13:39:39 följande:
    fast det är väl ett uselt tips om man nu inte vill ha håret kvar? hon vill ju ha len hårlös hud, inte en len buske.
    Cool
  • citronkräm

Efter vaxning blir det mjukt och "stubbfritt" - även om det sedan krävs en utväxt för att du ska kunna vaxa igen (ca var 5:e vecka), men den är inte hård och vass

• Anonym
    Essien skrev 2012-01-12 13:39:39 följande:
    Det var lite av ett skämt... (fast samtidigt min ärliga åsikt)
  • Anonym (vaxad)

Att vaxa hela (brasilianskt) är underbart! synd bara att det är så dyrt + att inte alla salonger gör det så man kan behöva leta efter nån som gör det.. hade jag haft råd hade jag gjort det var 6e vecka men nu blir det mer sällan tyvärr. Hade gärna laserbehandlat hela området så det inte växer ut nåt hår alls men vet inte ens om det går.. sen kostar det ju skjortan - men det är väl en engångskostnad?

Just nu får jag raka emellan och då använder jag en scrubtvål samt rfsl's after shave för att undvika röda prickar men sticksigt blir det ju ändå :( 

• Anonym

Men ni vill ju så gärna dölja att ni egentligen är håriga.. är det då stubb så ser man ju ändå hur håriga ni egentligen är? Varför inte bara låta det vara... (ja ja, om man vaxar eller kör laser är det kanske inte så, men visst, lägg ni pengar och smärta på helt onödiga saker). ((nu blir jag snart lynchad..))

• Anonym (vaxad)
    Anonym skrev 2012-01-12 15:26:45 följande:
    Men ni vill ju så gärna dölja att ni egentligen är håriga.. är det då stubb så ser man ju ändå hur håriga ni egentligen är? Varför inte bara låta det vara... (ja ja, om man vaxar eller kör laser är det kanske inte så, men visst, lägg ni pengar och smärta på helt onödiga saker). ((nu blir jag snart lynchad..))
    När jag har långt hår där nere vid sex så är håret i vägen för hålet, det gör att man måste ner o kamma med fingrarna för att få in penisen typ.. väldigt störigt! dessutom fastnar klet i håret och går inte så lätt o torka bort. Även mens och mellangårdsolja fastnar i håret :(
  • Anonym

Gå till salong och vaxa! 
    Brukar kosta omkring 500 kr men det är proffs som gör det och du blir len och fin som en babyrumpa ;)
    Det gör lite ont första gången men det känns mindre för varje gång.  

• Anonym (funkar inte bra)
    Anonym skrev 2012-01-12 16:29:39 följande:
    Gå till salong och vaxa! 
    Brukar kosta omkring 500 kr men det är proffs som gör det och du blir len och fin som en babyrumpa ;)
    Det gör lite ont första gången men det känns mindre för varje gång.  
    Tyvärr funkar det inte så bra för alla. Vi som får blåmärken av minsta lilla klarar oftast inte av att vaxa, så vi får allt hålla oss itll rakning och stubb... Rynkar på näsan Fanns det nåt alternativ skulle jag bli superglad! Får inte använda laser heller, med tanke på varför jag så lätt får blåmärken. Surt!
Svar på tråden Hur får man lent underliv så det inte sticks och håller sig lent?