• Anonym (sportlov)

En tolkningsfråga?

Jag har en väldigt konkret fråga.
    I vårt umgängesavtal står det angående sportlovet såhär:

varannan sportlovsvecka från den dag XX påbörjar sitt lov kl. 17.00 till dagen innan lovet slutar kl.20.00 , med början 2010

Vilken dag anser ni avses då om min son har sportlov vecka 7?

Tacksam för svar! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 13:49
    Eller rättare sagt, under vilka dagar anser ni att umgänget under lovet avser, enligt utdraget ur avtalet om sportlovet?

• Svar på tråden En tolkningsfråga?
  • Anonym

Från fredag v. 6 kl 17 till söndag v 7 kl. 20 står det om du frågar tinget..

• Anonym (sportlov)

Det har gått så att jag tolkat det som måndag till söndag, annars hade det stått :från dagen xx slutar skolan till dagen innan lovet slutar osv..

och, det är JAG som är boföräldern.

• h8him
    Anonym (sportlov) skrev 2012-01-25 22:57:15 följande:
    Det har gått så att jag tolkat det som måndag till söndag, annars hade det stått :från dagen xx slutar skolan till dagen innan lovet slutar osv..

och, det är JAG som är boföräldern.
    Okej, och det skulle göra extremt ont om barnet fick vara med den andra föräldern från fredagen efter skolan eller?
  • vetvadjagvill
    h8him skrev 2012-01-25 23:00:39 följande:
    Okej, och det skulle göra extremt ont om barnet fick vara med den andra föräldern från fredagen efter skolan eller?
  • vetvadjagvill

sommarlovat börjar på avslutningsdagen - inte på första nästkommande vardag.

likadant med jullovet..  det börjar med avslutningen och inte första närskommande vardag om jullovet är en fredag så börjar inte jullovet på måndagen utan det börjar på fredagen.

nu var ju rätten extra tydlig kring detta och skrev från det  barnet påbörjde sitt lov,annasr hade det räckt att de skrev v 6 vilket hade inneburit måndag - söndag.

• h8him

Ts, tillhör du den lilla grupp av arbetande vuxna människor, varav jag stött på några få, som anser att semestern börjar först på måndag även om de avslutar sista passet innan semestern på fredag klockan 17? Drömmer

• Anonym (sportlov)

nej, men eftersom vi håller på att skaffa ett utökat avtal så måste ju avtalet hållas till punkt o pricka.  vi har haft tusentals diskussioner genom åren, vilket är anledningen till att vi har ett avtal från början. den här mannen har hotat, trakasserat och misshandlat mig psykiskt sen 1999, så JA. är svaret på fin fråga. alla boföräldrar är inga själviska bitchar som vill ha barnen för sig själva. ger man den här mannen en hand så tar han en arm. ett avtal är ett måste för samarbete öht o för framtiden.

om du vart i min sits skulle du förstått. det är bäst för barnet oxå att veta va som gäller så att heller inte pappan kmr för sent o slarvar med tider eller byter dagar eller inte kmr alls som vart fallet många ggr.

• h8him
    Anonym (sportlov) skrev 2012-01-25 23:10:04 följande:
    nej, men eftersom vi håller på att skaffa ett utökat avtal så måste ju avtalet hållas till punkt o pricka.  vi har haft tusentals diskussioner genom åren, vilket är anledningen till att vi har ett avtal från början. den här mannen har hotat, trakasserat och misshandlat mig psykiskt sen 1999, så JA. är svaret på fin fråga. alla boföräldrar är inga själviska bitchar som vill ha barnen för sig själva. ger man den här mannen en hand så tar han en arm. ett avtal är ett måste för samarbete öht o för framtiden.

om du vart i min sits skulle du förstått. det är bäst för barnet oxå att veta va som gäller så att heller inte pappan kmr för sent o slarvar med tider eller byter dagar eller inte kmr alls som vart fallet många ggr.
    Jag hänger inte med. Om ni håller på att utöka avtalet så är det väl bäst att testa utökat och inte hålla sig till minimum?

Tyvärr är det så att om han är en bra pappa så kommer du knappast någonstans med att vara samarbetsovillig, oavsett vad han förut har gjort mot dig.

Varför ska du vägra umgänge från skolans slut menar du? Vad förlorar du på att barnet får ett par dagar extra med sin pappa?
  • Anonym (sportlov)

det jag menar är, att hålls inte avtalet nu så blir det svårigheter även sen då det alltid blir diskussioner. nästa avtal kommer definieras så att ingen kan misstolka det.

samarbetsovillig? ja du, kanske du ska försöka samarbeta med ngn som skriker åt dig i telefon, hotar och kallar dig allt möjligt? jag vet inte hur det är med dig, men jag pratar inte med sådana personer. och ett barn gagnas inte av sådana situationer heller.

alla familjeförhållanden är olika, man kan inte dra alla över en kam. detta funkar bäst för vår familj och vår  historia.
    avtalet är vårt samarbete. vi har gemensamt kommit överens om det i tingsrätten.

ngt annat samarbete är inte möjligt för oss.

• h8him
    Anonym (sportlov) skrev 2012-01-25 23:27:14 följande:
    det jag menar är, att hålls inte avtalet nu så blir det svårigheter även sen då det alltid blir diskussioner. nästa avtal kommer definieras så att ingen kan misstolka det.

samarbetsovillig? ja du, kanske du ska försöka samarbeta med ngn som skriker åt dig i telefon, hotar och kallar dig allt möjligt? jag vet inte hur det är med dig, men jag pratar inte med sådana personer. och ett barn gagnas inte av sådana situationer heller.

alla familjeförhållanden är olika, man kan inte dra alla över en kam. detta funkar bäst för vår familj och vår  historia.
    avtalet är vårt samarbete. vi har gemensamt kommit överens om det i tingsrätten.

ngt annat samarbete är inte möjligt för oss.
    Okej.
    Så varför anser du att du har rätt att välja hur domen ska tolkas utan att kontakta tingsrätten, ombud eller försöka komma överens via samarbetssamtal?

Jag vet hur det är att samarbeta med de som inte kan/vill samarbeta så du behöver inte tro annat.
Svar på tråden En tolkningsfråga?