• Quanta

    Uterus didelphis någon?

    Åter igen har jag fastnat i tankar kring om jag någonsin kommer kunna få några barn...
    Tänkte kolla om det finns någon mer med uterus didelphis som har erfarenheter eller helt enkelt bara känner som jag? Skriv gärna och berätta, snälla.

  • Svar på tråden Uterus didelphis någon?
  • Quanta

    Uterus didelfis innebär i korta drag att jag har två livmödrar, med en livmodertapp till vardera livmoder.

  • Philippa
    Quanta skrev 2012-01-12 14:53:56 följande:
    Uterus didelfis innebär i korta drag att jag har två livmödrar, med en livmodertapp till vardera livmoder.

    Ok.. min systers kompis har det och hon har tre barn.... hon har haft två graviditeter i ena och en i den andra
  • Quanta
    Philippa skrev 2012-01-12 14:59:12 följande:
    Ok.. min systers kompis har det och hon har tre barn.... hon har haft två graviditeter i ena och en i den andra
    Det är ju positivt! Tack för att du skänker mig en strimma hopp =)
  • Bliglin

    Jag har en bicornis, dvs samma som du men med en gemensam livmodertapp, inget gemensamt utrymme i livmdrarna dock, de är helt separata. Har en son, född v 27+1, antagligen inte pga av min bicornis utan på problem med livmodertappen ... som för all del skulle kunna bero på livmodern. Låg på neo i Belgien, där var en tjej till med en bicornis, hon hade fått v 32. Men jag vet flera som gått tiden ut! Det är ju lite olika hur livmodern ser ut. Men räkna med att du kanske får i v 35, och det fixar ju sig. :)

    Lycka Till! 

  • Quanta
    Bliglin skrev 2012-02-13 14:00:20 följande:
    Jag har en bicornis, dvs samma som du men med en gemensam livmodertapp, inget gemensamt utrymme i livmdrarna dock, de är helt separata. Har en son, född v 27+1, antagligen inte pga av min bicornis utan på problem med livmodertappen ... som för all del skulle kunna bero på livmodern. Låg på neo i Belgien, där var en tjej till med en bicornis, hon hade fått v 32. Men jag vet flera som gått tiden ut! Det är ju lite olika hur livmodern ser ut. Men räkna med att du kanske får i v 35, och det fixar ju sig. :)

    Lycka Till! 
    Tack för att du svarade =)

    Hur mår din son nu efter en så tidig förlossning?
    Jag blir självklart fundersam över varför ni låg på neo i Belgien? Bor ni där?
  • Bliglin

    Han mår bra. Fast just nu har han halsfluss dock...

    Vi bodde där då. :)
     

  • zoja5

    Jag har två livmödrar och en njure. Fick barn 2009 och nu försöker igen:)
    Lycka till!!!:)

  • Quanta
    zoja5 skrev 2012-03-04 19:08:34 följande:
    Jag har två livmödrar och en njure. Fick barn 2009 och nu försöker igen:)
    Lycka till!!!:)
    Vad kul att du skriver!

    Hur gick din första graviditet? Några komplikationer?
    Var det svårt för dig att bli gravid?

    Jag har så mycket frågor.. Svara om du vill =)
  • zoja5

    Hej! I 6 månad upptäckte de på ultraljud att barnen är mindre 16% och jag var direkt sjukskriven. Sen hade ultraljud varje 3,4 vecka och ctg varannan v. sen varje vecka.Barnen var mindre hela tiden från 16 till 22%. Och magen såg ut lite konstigt ibland:) lite snett:). Kejsarsnitt var planerat ( har mellanväg i slidan också:)) 2 v innan bf. Barnen vägde 2,5 och allt gick bra:)
    Om du bara vill veta nåt mer el bara prata skrev meddelande.
    Håller tummarna för dig!!!!

Svar på tråden Uterus didelphis någon?