Inlägg från: Förbannad Kille |Visa alla inlägg
  • Förbannad Kille

    Inga fördomar utan bara en fråga…Varför har killar (vuxna män) nagellack?

    Sjävl använder jag nagellack av medicinska skäl. P g a sjukdom har jag sedan tonåren haft direkt fula naglar, med

    djupa skåror, spruckna och mjuka osv.

    För några år sedan fick jag en ny läkare, ryska från början, som bytte ut all kortison mot annan, i och för sig tuffare, medicin med mera och mina hudbesvär minskade betydligt - tycker själv nästa de är bort men min läkare har annan uppfattning och jag låter gärna henne bestämma - träffas bara var sjätte månad ungefär.

    T o m naglarna blev nästan släta för ungefär ett år sedan, Såren på nagelbanden har läkt ut - något som andra läkare sagt varit nästan omöjligt!! Men tyvärr de var fortfarande mjuka och sprack ibland.
    Frågade vad jag skulle gör och fick svaret "Om du vore kvinna så är det lätt för då skulle jag be dig måla naglarna", Kan jag inte låssas att jag är kvinna - tyckte jag. "OK jag kan skriva ut ett svindyrt "medecinsk nagellack" men å andra sidan kan du gå till Ållens och köpa ett "vanligt" för en spåttstyvel och få samma effekt.

    Vid nästa besök på Apoteket köpte jag mina första lack, under, top och ett blåfärgat. Resultatet blev bra och efter någon månad såg mina naglar nästan normala, frånsett färgen, ut. Har nu ungefär tio olikfärgade lack jag växlar emellan - alltid retar det någon.
      

Svar på tråden Inga fördomar utan bara en fråga…Varför har killar (vuxna män) nagellack?