• Prodin

Någon vinteroverall ni INTE varit nöjda med?

Jag är en shopohilc av hög rang och gillar att fynda kläder på rea på nätet. Planerar att i år igen köpa minst en av nästa års overaller på rea redan nu i vår, förmodligen på nätet. Problemet då är ju att det är svårt att granska  kläderna och då är det svårt med nya märken. Men det hade varit kul att prova på nåt nytt kanske. Vi har i år en Troll, en Reima, en KappAhl Kaxs och en Ticket to Heaven. Förra vintern hade vi PoP, Didrikssons och Reima.

Troll och Reima är jag i särklass mest nöjd med, men Reima är lite liten i storlek och Troll har ofta så fula mönster och färger. Didrikssons var inte lika varm, PoP tycker jag är tråkig i utseendet, dåliga fotresårer och passar inte min son lika bra, Ticket to Heaven har massa onödiga funktioner och var onödigt dyr. Kaxs är inte så varm, men fin.

Så därför till frågan;

Någon som haft en vinteroverall ni INTE varit nöjda med, eller ansett vara värd pengarna av någon anledning. Vilken och varför?

Tack för hjälpen =D Skål

Your argument is invalid
  • Svar på tråden Någon vinteroverall ni INTE varit nöjda med?
  • anyXX

Vi köpte en minymo eller hur det stavas då jag läst mycket bra om den. Den är säkert bra i funktionen, men den hade väldigt långa ben och armar i förhållande till överkropp... eller så är det min son som har lång överkropp. Därför rekomenderar jag inte den. Min son har dock en pop nu och den passar hans kropp bra. Till dottern har vi en tretorn. Superbra funktionsmässigt, men lite svår att ta på sig. Hon kan inte ta på den själv vilket jag tycker att en snart 4-åring borde kunna. Lindex hade vi till dottern när hon var 1,5-2 och den var jag nöjd med då.

flicka 2008 & pojke 2010
  • Prodin
    anyXX skrev 2012-01-12 20:05:44 följande:
    Vi köpte en minymo eller hur det stavas då jag läst mycket bra om den. Den är säkert bra i funktionen, men den hade väldigt långa ben och armar i förhållande till överkropp... eller så är det min son som har lång överkropp. Därför rekomenderar jag inte den. Min son har dock en pop nu och den passar hans kropp bra. Till dottern har vi en tretorn. Superbra funktionsmässigt, men lite svår att ta på sig. Hon kan inte ta på den själv vilket jag tycker att en snart 4-åring borde kunna. Lindex hade vi till dottern när hon var 1,5-2 och den var jag nöjd med då.
    Åh TACK för svar =D Tretorn visste jag inte ens fanns. Lindex kan ju vara ett bra billigalternativ som reserv.

Minymo har jag aldrig sett.
    Your argument is invalid
  • daimstrut

Jag var inte så nöjd med PoP. Den var lite för smal för min runda tjej samt att den tappade sin fina ceriserosa färg väldigt snabbt, efter bara några tvättar.

Kan dock inte förstå hur du kan tycka att Reima är små i storleken, min tjej har 92 på sin nu och har 98/104 på alla andra kläder.

• Lajkie

Kommer aldrig i hela livet köpa budgetoverall igen. Dottern fick en Ica maxi overall i tvåårspresent. Fy!
    Nu köper vi alltid didriksons.

• Alexi

Nu vet jag inte riktigt hur folk kommer fram till om de är nöjda med sina overaller (hon var i inte ute och lekte hemma förra vintern som tvååring då hon inte gillade det utan satt mest i vagn om vi var ute och gick men lekte ju ute på dagis) men vår dotter hade en Helly Hansen hela förra vintern på förskolan och vi har inte hört att de tyckte något var något problem med den.
    Jag hade köpt på rean året innan två st Helly hansen, en i stl 86 och en i stl 92. Nu har hon precis (vi bor i Stockholm och har kört skalbyxor hittills då det inte varit någon snö) börjat använda overallen i stl 92 och det verkar bra så här långt. Den ska ju vara vattentät och bra.

• Thursday
    Lajkie skrev 2012-01-13 11:20:05 följande:
    Kommer aldrig i hela livet köpa budgetoverall igen. Dottern fick en Ica maxi overall i tvåårspresent. Fy!
    Nu köper vi alltid didriksons.
    Vad var det som var dåligt?
    I reject your reality and substitute my own.
  • saltflingan

Jagköpte en kax till sonen men gillar den inte. Innerfodret som går ut vid händerna förhindrar att man kan ha vantar på sig. Jag skulle vilja sätta på vantarna först så sitter de på plats och håller händerna varma och sköna. Men som det är nu får han knappt ut händerna överhuvudtaget, jag får gräva ut dem varje gång. Att få vantarna att sittafast sen utanpå är stört omöjligt tycker jag. Så går det när man litar på bäst i test...    

• Lajkie

Just den höll inte tätt och så gick delarna sönder innan vintern ens var slut. Tjejen gick inte ens på dagis så det var inte ens dagis-slitage. Den var rosa med gula katter. Såg på Ica maxi i år att de såg förvisso rejälare ut.

Svar på tråden Någon vinteroverall ni INTE varit nöjda med?