• Stampan

Britax Hi-way vs Maxi cosi Mobi.... hjälp!

Vi har en britax hi-way men vi äger ingen bil. Vi köpte den eftersom vi ville ha en som passar i riktigt små bilar som en polo ifall min mamma skulle ha henne och så. Det är lite svårt att få plats i framsätet i polon med stolen bakom men andra bilar är helt ok.

Be att få pröva att sätta in stolen i din bil innan du köper, det gjorde vi och hi-wayen var den enda som funkade så vi körde på den.

Jag tycker min dotter sitter säkert i den och den är enkel att sätta in och ta ut. Vi gör det ofta och i olika bilar. Vi har köpt två block till den för i vissa bilar behöver man en, andra två och vissa ingen så det kan vara bra att veta också innan du köper. Det går ju att köpa en extra nackkudde till den ifall det behövs annars är den ju väldigt basic.

• Stampan

Ja, själva stolen går inte att luta så det finns som starka frigolitblock ifall stolen inte når upp eller som i polon när sätena lutar väldigt mycket inåt. De sitter bra så det är ingen fara så men som sagt lite mer basic än andra stolar, tror det är därför den får plats. Vi fick en bättre begagnad annan stol och den kom ju inte ens i bilen men snygga funktioner och lutningar och allt hade den.

Svar på tråden Britax Hi-way vs Maxi cosi Mobi.... hjälp!