• fuktigt

Fuktigt på ca 1 kvadratmeter parkett/laminat golv! Hjälp!

Hej, nu är det så att jag såg idag att en av mina krukor blött ner nästan en hel kvadratmeter med golv!
    Kan man byta ut det själv? Det är ett nytt golv, lägenheten blev totalrenoverad för ungefär ett halvår sedan!
    Jag tror fukten varit i golvet ca en vecka. Måste man säga till hyresvärden - vad kan dom göra? Hur mycket får man i så fall betala? Ska jag hyra någon som gör det åt mig, eller göra det själv? Är det ganska enkelt att byta ut så försöker jag mer än gärna själv. Jag tror inte det är fuktigt under golvet, men skivorna ser ut att behålla märke!

MVH en orolig hyresgäst!

Tror ni det kommer torka väck eller bli kvar fläckar?? Åtminstone så man kan ställa en möbel för tills jag har råd att laga det?

Golvet är fortfarande blött;

• Svar på tråden Fuktigt på ca 1 kvadratmeter parkett/laminat golv! Hjälp!
  • Frontline

Låt det vara luftigt ett tag så kanske det går tillbaka om du har tur...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Lajkie

Lufta! Och se vad som händer, täck absolut INTE över med något innan det blivit torrt.

• fuktigt

Har nu torkat och skadan består... Tror ni det är bäst att byta ut hela golvet eller försöka med delar?

• MajaVira

Om golvet var blött för en timme sedan kan det väl knappast ha torkat helt redan?

• Frontline
    fuktigt skrev 2012-01-12 23:25:26 följande:
    Har nu torkat och skadan består... Tror ni det är bäst att byta ut hela golvet eller försöka med delar?
    Vänta du nån vecka eller 2 sån panik är det väl inte att byta.
    Trä torkar inte så snabbt som du verkar tro...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • LilaRos

Avvakta iaf en vecka... Vi hade en fuktskada på vårt parkettgolv (som vi ej orsakat). Det kom en gubbe och bytte ut de trasiga delarna och slipade och lackade hela golvet. Trät var trasigt på så vis att de dragit ihop sig så det blev sprickor mellan träbitarna i parketten.. Men det var ett gammalt golv. Det blir en annan skada om det är lamminat, då reser det sig bara..

• Pappa G

Tyvärr är det nog hög risk att det har gått ner fukt under parketten/laminaten också.
    Risk finns ju då att det sprider sig och förstör en större yta. Risk finns ju också för mögeltillväxt.
    Så jag hade rivit upp det omgående.

Hur svårt det är att laga beror ju på typ av material, huruvida det är limmat eller bara klicklagt etc.
    Men några timmars jobb är det..

• Qarina

Hur har det gått med torkningen?

Jag har själv liknande skada vid katternas matplats men plattorna har dessutom särat på sig :(

antar att det har blivit så efter att vattenskålen har välts ibland.

Så jag undrar oxå hur jag ska göra Foten i munnen

Svar på tråden Fuktigt på ca 1 kvadratmeter parkett/laminat golv! Hjälp!