• Anonym (sex)

min man får ont i ena pungkulan

Ja min man har nu klagat över ont i ena pungkulan till och från i ett par månader verkar dock att "attakerna" kommer oftare nu. Det sitter i ena pungkulan(snöret upp till själva pungen :P) och det värker och sticker till

Någon som vet vad det kan vara? och något tips?
    Liknar litet som 

"Vridning av bihang" när man söker på google men det gäller ju småpojkar...

har har inte förtorad pungkula eller attt ena är hårdare än den andra...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 19:17
    Ja sådär nu fick jag honom att ringa 117 efter att ha dragit upp alla eras "skräckhistorier" som kanske fall ;)
    efter samtal med dem hänviasde de honom till akuten så där är han nu, får se vad de säger, men hans komentar innan han åkte... ja men nu har jag ju inte ont längre, kommer ju bara bli hemskickad på engång. jo men då har du ju iallafall undersökt dig och vet varför du har ont. för man ska ju oftast inte ha ont i underlivet/pungen utan andledning...
  • Svar på tråden min man får ont i ena pungkulan
  • Eleonor

tittade på tv4 för några kvällar sen.... på våra pinsamma kroppar. Då va det en man som hade ont så...ni ska nog kolla upp det.. det kanske bara går över men det kan vara pungvred eller i värsta fall canser.... nu vill jag ju inte skrämma upp dig men kolla med läkare eller sök på pungvred eller pungcanser av nå slag och se om det finns några likheter.
    hoppas det löser sig och går över utan problem

• Anonym (sex)
    Eleonor skrev 2012-01-13 08:43:59 följande:
    tittade på tv4 för några kvällar sen.... på våra pinsamma kroppar. Då va det en man som hade ont så...ni ska nog kolla upp det.. det kanske bara går över men det kan vara pungvred eller i värsta fall canser.... nu vill jag ju inte skrämma upp dig men kolla med läkare eller sök på pungvred eller pungcanser av nå slag och se om det finns några likheter.
    hoppas det löser sig och går över utan problem
    tyvärr tycker min man att det är pinsamt att ringa dr om sin kuk.... har försökt i över 1mån att få i väg han...
  • Anonym (K26)

Det hade min också ett tag. Efter sex framförallt. Han åt en egenordinera pencilinkur så var allt bra sen. Men jag rekomenderar dig (honom) att gå till doktorn. Jag var assur på min för att han åt vilka jäkla tabletter som helst som råkade finnas hemma och påtalade resistenat bakterier och så  

• Eleonor

hahah joo förstog nästen det... män och läkare....sist min sambo så sa läkaren om sin hals så sa läkaren varför kommer alla ni män på fredagftermiddagar och har gått alldeles för länge med era problem....men om det inte verkar  gå över hos din man så du får försöka få honom att det kan vara nått väldigt allvarligt och då kommer han vara tvungen att ta tag i problemet förr eller senare.

• Momalicious

Tycker han ska gå till doktorn. Sambons bror (inte speciellt gammal, under 30) hade ont på samma ställe i ett par månader och det var testikelcancer.

• Anonym (A)

Om testiklarna är mjuka så tror jag inte det är testikelcancer. (vilket förövrigt är botbar till100%)

Tror mer på ljumskproblem, tränar han mycket? Det kan också vara en inflammation i bitestikeln, ömmar och strålar smärta från en punk, känns som en liten kula på testikeln.

• Rakad Apa

Kan ju vara nån typ av inflammation. Har haft inflammation i bitestikeln 2 ggr, inte kul!

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Anonym (sex)
    Rakad Apa skrev 2012-01-13 10:15:10 följande:
    Kan ju vara nån typ av inflammation. Har haft inflammation i bitestikeln 2 ggr, inte kul!
    vad gjorde du åt det?
  • sannisen04

Han ska absolut till läkare! Min man hade samma sak. Attacker som du skriver! Till sist blev smärtan outhärdlig och han låg dubbelvikt! Han låg på operation 20 min efter att han kommit in till sjukhuset! Nåt konstigt "bihang" som dom tog bort, en mindre vridning. Han fick inte så mycket förklarat för sig, frågade nog inte heller, han är ju man..! Men det var inte cancer!!!!

• Thuna

Känner igen symptomen som jag hade när jag hade bitestikelinflammation. Oavsett bör din man gå till läkaren och kolla upp det.
    Är det bitestikelinflammation fixas det med antibiotika. Själv fick jag två 20-dagars kurer innan det gav med sig.

Svar på tråden min man får ont i ena pungkulan