• Caramella

Viktigaste sakerna att ha hemma tills bebis kommer?

Eftersom det finns en stor risk att jag shoppar aldeles för mkt innan bebisen kommit så kan jag behöva lite hjälp

Vad e de "viktigaste" sakerna ni tycker ska finnas hemma när bebisen kommer?

Tänkt spjälsäng, barnvagn,blöjor, lite kläder...Men jag har väl glömt massor?

När första barnet kom hade jag allt hemma, t.o.m gåstolen...känns lite över kurs att ha allt allt allt...

• Svar på tråden Viktigaste sakerna att ha hemma tills bebis kommer?
  • Grodan82

bilstol om ni åker bil annars är det ju inget man behöver ha.
    badbalja badolja 
    Annars är det väl ine mycket mer man behöver den allra första tiden,
    Sen är det väll möjligtvis till dig amningsinlägg och bindor som kan var skönt att ha hemma

• ingensoldat

Mat, till dig, som kan ätas kall.. sallad, fil osv. Eller förbered matlådor i frysen som enkelt och snabbt kan värmas på.

• pojkens

bilstol, vagn, blöjor, kläder. 
    ersättning kan vara bra, om det krisar med amning, men det går ju att köpa enkelt.
    vi har inte helelr klarat oss utan snorsugen!!! ett fantastiskt påhitt som räddat en del sömnlöshet.  

• TRION

för oss var det följande saker:

bilstol
    lite bebiskläder
    blöjor
    bindor
    skötplats
    sovplats
    amningskudde

första sakerna vi köpte efter ett kort tag var en babysitter och en bärsele
    samt en resevagn som vi kunde knäppa fast babyskyddet på

vagn hade vi köpt innan men använde inte den särskilt mycket till en början

• isolande

Matlådor var en höjdare faktiskt, så slapp man tänka på det mitt i allt kaos.

Amningskudde

Alvedon

Bindor i massor

Blöjor i massor Flört

Amningslinnen, går fan inte att amma i vanliga kläder...

Amningskupor när brösten börjar läcka

• Pralina 81

Till bebisen räcker det med blöjor, lite kläder, en filt och bilbarnstol. Bärsjal är toppen att ha för man blir ganska trött i ryggen av allt bärande. Till föräldrarna är det praktiskt med färdiga matlådor i frysen och mat man kan få i sig snabbt. Amningsbh, amningskupor, stora bindor och mjukisbyxor till mamman. Allt annat kan man skaffa när man behöver.

• Thursday
    Pralina 81 skrev 2012-02-01 17:43:29 följande:
    Allt annat kan man skaffa när man behöver.
    Jojo, det intalar man ju sig. Men det var fan inte roligt att behöva åka till Babyproffsen med stygn i halva underlivet, urinvägsinfektionen Allan och ryggvärken från helvetet för att köpa en amningskudde (för att lindra ryggvärken lite i alla fall). Så jag lobbar för att faktiskt ha det mesta hemma, så man kan ta det lugnt i några veckor.
    I reject your reality and substitute my own.
  • Madame X

- något att transportera bebisen i
    - något för bebisen att sova i
    - skötunderlägg
    - blöjor, tvättlappar, nagelfil, "tvålfri tvål"/babyolja, kläder och filt
    - krispaket med ersättning på tetra, haklapp och nappflaska
    - alvedon, bindor, amningsskydd, enklare amnings-bh
    - färdig mat 

• Pralina 81
    Thursday skrev 2012-02-01 17:52:55 följande:
    Jojo, det intalar man ju sig. Men det var fan inte roligt att behöva åka till Babyproffsen med stygn i halva underlivet, urinvägsinfektionen Allan och ryggvärken från helvetet för att köpa en amningskudde (för att lindra ryggvärken lite i alla fall). Så jag lobbar för att faktiskt ha det mesta hemma, så man kan ta det lugnt i några veckor.
    I reject your reality and substitute my own.

För oss kom förlossningen lite plötsligt och vi hade inte så mycket grejer hemma men det gick bra ändå. Vi hade inte mer än det jag skrev i listan och jag är glad att vi inte köpte allt i förväg för då hade hälften av grejerna varit oanvända. Det vi behövde komplettera med fick min sambo åka och köpa. Håller med om att man inte har vidare lust att åka någonstans när man är sydd och har avslag, jag lämnade inte hemmet på nästan 2 veckor för att jag hade ont och problem med kisseriet. Så om jag hade haft långt till babyaffären eller behövde göra inköpen själv så hade jag nog haft lite mer grejer hemma.
Svar på tråden Viktigaste sakerna att ha hemma tills bebis kommer?