• MeAndBaby

Röda märken efter resåren i Libero-blöjor

Min son, 7 veckor, får röda streck i ljumskarna av Liberos blöjor. De har resår i kanterna som verkar irritera. Har just bytt strlk från 1 till 2, men ändå märken.

Någon annan som upplevt samma sak med dessa blöjor   

• Svar på tråden Röda märken efter resåren i Libero-blöjor
  • Lizzan89

Rekomenderar Pampers. Liberoblöjorna är väldigt tjocka och stela i jämförelse, pampers blöjor är tunna och mjuka men minst lika bra! Dom är mycket bekvämare för barnet.

Thea | 110826 | 4275 g, 54 cm <3
  • MeAndBaby
    Lizzan89 skrev 2012-01-13 13:11:30 följande:
    Rekomenderar Pampers. Liberoblöjorna är väldigt tjocka och stela i jämförelse, pampers blöjor är tunna och mjuka men minst lika bra! Dom är mycket bekvämare för barnet.

Stämmer säkert, har haft även dessa. Typiskt att man fått 2 storpack Libero av svärisarna samt har rabatter på fler paketObestämd
  • Catgodess

Mina småttingar har ALDRIG fått problem av Liberoblöjorna, har iofs en kompis som är 4-barnsmor och hon sa någon gång att olika blöjor passar olika bra till olika rumpor, ingen av hennes barn har haft samma blöjsort.

• 120126 A

Använder enbart pampers, libero är stela och hårda!

• shorven

Alltid använt libero och funkat kanon på tidigare barn men nu på minstingen som är 6 månader fick jag samma problem som du , bytte sort har hjälpt men har testa använda libero igen och nu funkar det.

• Sweet life

Skulle aldrig prova pampers efter att ha sett min systersons rumpa som var helt skinnflådd tack vare den lotion de har i sina blöjor..

• 120126 A
    Sweet life skrev 2012-01-13 13:34:17 följande:
    Skulle aldrig prova pampers efter att ha sett min systersons rumpa som var helt skinnflådd tack vare den lotion de har i sina blöjor..

Berodde det på pampersblöjor eller något din syster smörjde på? Jag har ett känsligt barn och han har aldirg haft utslag från sina blöjor.
  • Sweet life
    120126 A skrev 2012-01-13 13:39:15 följande:
    Berodde det på pampersblöjor eller något din syster smörjde på? Jag har ett känsligt barn och han har aldirg haft utslag från sina blöjor.
    Pampers har lotion på sina blöjor och jag vet många barn som reagerat med skinnflådda rumpor, snoppar och snippor...
  • 120126 A
    Sweet life skrev 2012-01-13 13:41:02 följande:
    Pampers har lotion på sina blöjor och jag vet många barn som reagerat med skinnflådda rumpor, snoppar och snippor...
    Vet jag också barn med LIberoblöjor som gjort. (blåsor på snippan!)
  • MeAndBaby
    Sweet life skrev 2012-01-13 13:41:02 följande:

Men hjälp så obehagligt! Att tillverkarna nödvändigtvis måste konstra till det med "sikt" i blöjorna när de själva tjatar om hur ömtåliga spädbarns hud är, hur man sköter om den bäst osv... 

Änglamarks blöjor, nån som provat dem (frågeteckenknappen krånglar...)
Svar på tråden Röda märken efter resåren i Libero-blöjor