Inlägg från: ulfsas |Visa alla inlägg
  • ulfsas

Fyra relevanta frågor för livet

Vad skulle det krävas för att du skulle döda någon?
    Hot mot mig eller mina barn men även andra. Skulle ha rätt att göra det i jobbet bl.a även om det inte är särskilt sannolikt.

Vad tycker du är det största problemet vi har i världen?
    Överbefolkningen, därav kommer utfiskning, utrotning av arter, nedhuggning av regnskog för boskapsuppfödning och timmer. Svält, för stora utsläpp, fattigdom mm the list goes on and on and on...

Tycker du att du är bättre än andra? Nej och ja. Hoppas vara en bättre människa än kriminella o.dyl inte annars.

Finns det något annat du vill säga?
    Intressant med en ekonomi som är baserad på tillväxt där det måste öka lite vart år och då även inom resurser som är ändliga. Fisk i haven exempelvis som närmar sig ett sammanbrott år 2050 redan (källa CNN), olja mm mm, ja ni vet.Solig

• ulfsas
    move skrev 2012-04-07 22:58:32 följande:
    Men det är en grej som jag undrar. Hur fasiken  kan du tycka dig vara en bättre människa än kriminella? Dom är ju kriminella pga hur deras liv ser ut... och du tror att dom ska sluta vara kriminella då folk inte tycker om dom?

De kriminella är kriminella pga eget val. Alla som är fattiga och har behov är ju inte kriminella. Många kriminella är lata och vill inte ha ett slitsamt Svensson jobb. De bryter sig in hos folk och stjäl deras surt förvärvade saker och pengar. De våldtar. De mördar. De misshandlar. De rånar. De bedrar. De tänker bara på sig själva i första hand. Så, ja, jag anser att jag och alla hederliga är värda mer än kriminella. Jag är även för att deras straff skall bli mycket längre. Bara ha besök med glasskiva emellan. Ingen frigång och inga förkortade straff. Misskötsel borde ge förlängning. Ingen TV/data/telefon på rummet. TV i gemensamt dagrum går bra. Ingen hotellverksamhet som idag. Enklare/billigare mat osv. Så kanske det blir ett litet steg mot ordning i detta land.
Svar på tråden Fyra relevanta frågor för livet