Jenny 886 skrev 2012-01-13 14:17:06 följande:
Vi har en höj/sänk bar sida på vår spjällsäng och kan bara rekommendera det. Jag är 158 och det har under lättat för mig när man ska lägga barnet längst nere. Annars blir det en bit kvar som man knappt når ner till utan att behöva slänga ner barnet. ( om den är inte skulle kunna gå att sänka) Sen är det toppen för ryggen. Barnet blir större och där med tyngre också. värt att tänka på.
Den är så smidigt:) vi har inte tagit av hela sidan. Utan har våran kvar. Fast vår dotter i dag är 1 år 7 månader.
Jag rekommenderade en sådan till min vän som ska ha barn nu i feb. Och hon blev också nöjd med konstruktionen nu när hon sett den i verkligheten. Vi båda har inte 100%iga ryggar i heller så.
Du kommer inte ångra dig. Ser inget negativt med dessa sängar.
Tack för svaren!
Så det går alltså att montera bort en långsida även på spjälsängar med höj-och sänkbarsida? När man läser om sängarna så står det antingen "En långsida går att montera bort" på de utan höj- och sänkbar sida och i beskrivningen på de med just höj-och sänkbar sida står det just bara "en långsida är höj-och sänkbar".....