Moderkaksprov och fragmin?
Hej! Någon som varit med om mkp och tagit fragmin eller känner till något om det? Jag är orolig över att det ska öka risken för missfall.
Hej! Någon som varit med om mkp och tagit fragmin eller känner till något om det? Jag är orolig över att det ska öka risken för missfall.
Jag tar fragmin. Vi förlorade våran son i moderkaksavlossning och efter den graviditeten så fick jag massa MF och fick därför fragmin & Trombyl insatt för att ev hjälpa mot mina mf och det gjorde det. Detta är nu 3:e graviditeten som jag tar dessa mediciner.
Mkp kan jag tyvärr inte yttra mig om då jag inte vet nått om det.. Tyvärr..
Hoppas du fick svar på din fråga angående fragminet i alla fall
Tack För inlägget, men det jag undrar över är hur fragmin påverkar riskerna vid fosterdiagnostik. Jag har googlat och hittat ett inlägg med en tjej vars doktor avrådde från mkp. Hon gjorde istället FVP men fick strunta i fragminet den dagen. Har hittat en annan som fick strunta i fragminet två dagar innan FVP. Det är uteslutet för mig för då får jag missfall. Jag vet att vid kejsarsnitt kan man ta fragminet tolv timmar innan operation, men jag vet inte om man kan säga samma sak här. Ingen som vet?