Jag snattade idag...
Håller med anonym ovan - du hade inte passerat sista betalningsplats - jag har jobbat i butik, förvisso i Danmark, men där är det i alla fall så - man får ta folk först efter denna. Du MÅSTE argumentera för din sak, det här verkar ju helt vidrigt. Tycker absolut inte du ska acceptera att betala böter eller dylikt, nej, kontakta polis eller vilken myndighet det nu är, säg att du erkände brott under felaktig förståelse av vad ett brott är: du hade inget uppsåt, du begick ett misstag och stod i kö för att rätta till det när du blev tagen. Att du sedan faktiskt tilläts betala bevisar ju att man kunde betala varan i den kö du stod i. Du förvirrades av poliser, väktare och personal som menade att du trots brist på uppsåt, även om de inte trodde dig på den punkten, hade begått ett brott. Du vill därför nu dra tillbaka ditt erkännande, och om man inte kan lösa det här genom att faktiskt se på video, både av tillfället då telefonen ringde och tillfället då du upptäckte mascaran och gick för att betala (och faktiskt betalade!) vill du tilldelas ett juridiskt ombud. Om du inte ljuger, om video faktiskt visar hur du i stress och hast släpper ner mascaran i fel "korg", SKA du inte dömas. Hoppas mitt inlägg inte ser alltför konstigt ut - första inlägget, och skrivet från telefon. Blev medlem nu, tillslut, bara för att jag verkligen tycker du måste dra tillbaka erkännandet och stå på dig själv. Hoppas du gör det.