• Anonym (Åsa)

Jag snattade idag...

Gud, jag är verkligen disträ ibland och det där hade kunnat hända mig! Dock har det aldrig hänt, men min son höll i en obetald pixibok en gång när vi sprang förbi kassorna för att han behövde kissa på deras kundtoalett. Men vi gick ju in igen och fortsatte handla. Tänk om vakter stått och väntat utanför toan och jag fått prick i registret?

Jag jobbar inom barnomsorgen och måste visa upp utdrag ur belastningsregistret när jag söker nya jobb, och planen är att söka ett nytt jobb inom 1-2 år. Visserligen så är det bara brott mot barn som de kollar efter, men inte vill de väl anställa någon som snott en pixibok heller? Tänk om jag skulle gå och sno barnens bananer till fruktstunden eller något? 

Kanske jag ska beställa den där matkasseservicen som jag har funderat på ibland, så jag slipper oroa mig?

Jag hoppas det går bra för dig!     

• Anonym (Åsa)
    Anonym (ångrar mig så) skrev 2012-01-13 21:15:56 följande:
    Glömde; jag jobbar också inom barnomsorgen som timanställd och tänker börja jobba på förskola när min utbildning är slut... kanske får sadla om mig helt nu :(, nej jag vet inte.. Får hoppas att butiken drar tillbaks anmälan.
    Jag är inte säker på om det spelar roll, det ska ju egentligen inte spela roll. De vill ju veta att du inte har gjort några barn illa, det är ju det som är huvudsaken. Får man inte ange anledning till registerutdraget, så att de bara tar med brott i utdraget som är relevanta för jobbet kanske?
  • Anonym (Åsa)
    Sarilariz skrev 2012-01-14 16:27:57 följande:
    Kan lugna med att blanketten du fyller i för att få jobba inom barnomsorg ENBART fokuserar på sexbrott och brott mot barn. Ev andra brott får arbetsgivaren inte tillgång till.

Så har du t.ex snattat så får arbetsgivaren ett papper där det står att du ej begått sexbrott eller brott mot barn. Ingen fara på taket alltså.

Åh, tack. Då kan jag släppa den värsta skräcken för att handla igen =) Jag hoppas TS ser ditt inlägg också.

TS, jag är säker på att det löser sig nu, i och med att ägaren har bestämt möte med dig och är villig att både lyssna på dig och se övervakningsfilmen. Jätteskönt att läsa, jag har tänkt på dig!   
Svar på tråden Jag snattade idag...