Jag snattade idag...
Känner verkligen med dig, jag har nämligen också råkat snatta ofrivilligt en gång! Dock hade jag mer tur och åkte aldrig dit för det.
Saken var den att jag och en kompis var och julhandlade någon gång i mitten av 90-talet. Allt gick bra, men några dagar senare när jag tar på mig samma duffel som jag hade på mig under shoppingturen känner jag något litet och hårt i ena fickan. När jag tar upp det ser jag att det är ett nytt nagellack!!! Tydligen hade jag stoppat ner detta i fickan utan att tänka på det...
Blev alldeles iskall. Tänkte först skicka motsvarande summa anonymt till butiken ifråga (prislappen satt kvar och jag minns att det kostade 65, samma som för den sak du råkade få med dig) och be om ursäkt.
Sedan tänkte jag att "nä! De hade minsann aldrig trott på att jag inte gjort det med mening om jag åkt dit för det!!! Och dessutom är det i en färg som jag aldrig ens kommer att använda eftersom jag tycker den är ful!" Och att gå tillbaka till affären och lämna det gick inte eftersom staden där vi handlat låg nästan tio mil bort.
Sedan inser jag väl att jag ändå borde ha betalat i efterhand, men gjort är gjort.. Och nu känns det ju lite märkligt att göra det.. ;)