• Linduz

Jag ska förlänga håret, men...

Hej och hallå!!

Nu såhär för att fira att lilltjejen börjat på dagis ska jag unna mig att få lite längre hår.
    Jag får hjälp av en kompis och vi gör det hemma, och metoden vi kör är stickhair+microringar.

Nu till kruxet, jag tror inte att slingorna (100 st) räcker, och har därför fyndat en liten tränsbit på Tradera.
    Jag vill försöka göra stickhair-slingor av tränshåret. Vill inte sy in hela tränsen för det kliar så förbaskat.

Hur gör man?? 
    Första tanken var att ta slinga för slinga från tränsen och klutta dit en limplutt med pistol och sen låta torka och därefter klippa till en "sticka"...  

Men det kändes lite... dumt... eller?

Tips och råd, tack! :)

stickhair, microringar, träns
  • Svar på tråden Jag ska förlänga håret, men...
  • Annemone

Vad får lilltjejen för present då?

• Linduz
    Annemone skrev 2012-01-13 18:37:22 följande:
    Vad får lilltjejen för present då?
    Massa nya vänner och lek hela dagarna :)
  • Annemone
    Linduz skrev 2012-01-13 18:40:22 följande:
    Massa nya vänner och lek hela dagarna :)
    Så måste du förlänga håret? Gör något tillsammans ist
  • Rullgardina
    Annemone skrev 2012-01-13 19:11:27 följande:
    Det var inte det tråden handlade om lägg ner!

Ts tyvärr kan jag inte svara på din fråga hoppas någon annan kan;)
    Lycka till;)
  • Linduz
    Annemone skrev 2012-01-13 19:11:27 följande:
    Ja, eftersom min kära släkting köpte det (på stickhair) till mig så tyckte jag att det var onödigt att inte använda det. Att unna sig de timmar det tar att sätta i det tycker jag att jag är värd. När dottern är på dagis.

Jag och min dotter har gjort massor tillsammans ända sen hon föddes och att ni ens har mage att påstå nåt annat sårar verkligen. Det här forumet är ju som en sandlåda. 

Ska man inte kunna unna sig minsta lilla och tänka på sig själv för en sekund, utan att få stämpel som dålig morsa? 

Tröttsamt...

• Linduz
    Rullgardina skrev 2012-01-13 19:14:42 följande:
    Det var inte det tråden handlade om lägg ner!

Ts tyvärr kan jag inte svara på din fråga hoppas någon annan kan;)
    Lycka till;)
    Tack! Äntligen ett moget inlägg ;)
  • kellikopter

jag har själv tänkt i dom banorna många gånger, men har aldrig testat för jag har bara använt mig av stickhair.
    däremot skulle jag göra de om jag var du!
    det ska ändå fästas med microringar så att limma ihop det håret skadar förmodligen inte ditt eget. :)

• Linduz
    kellikopter skrev 2012-01-13 19:26:30 följande:
    jag har själv tänkt i dom banorna många gånger, men har aldrig testat för jag har bara använt mig av stickhair.
    däremot skulle jag göra de om jag var du!
    det ska ändå fästas med microringar så att limma ihop det håret skadar förmodligen inte ditt eget. :)
    Tack :)
    Då måste jag väl bara hitta en limpistol... ;P

Ska diskutera med min kompis som ska hjälpa mig och googla lite, så får vi se hur det går!  
  • Rikki

Gå in på rapunzelofsweden.se om jag inte minns fel har dom tips på hur du kan göra om inte annat kan du ringa dit och fråga om råd :) 

• Bumblebeegirl

Rapunzel är skitbra. Där finns allt. Lycka till TS

• Linduz

Pratade med min kompis och vi kom fram till att det känns lite riskabelt att ha lim så nära det egna håret, så jag har gjort breda slingor av tränsen, typ 3 cm, och sytt på microringar på dom. Jag tror det kommer bli bra, lär bli mycket skönare än att sy in det Var inne på Rapunzel och deras instruktioner var kanon! Vi ska försöka få i håret i veckan, längtar tack för svaren!

• Rikki
    Linduz skrev 2012-01-14 06:53:59 följande:
    Pratade med min kompis och vi kom fram till att det känns lite riskabelt att ha lim så nära det egna håret, så jag har gjort breda slingor av tränsen, typ 3 cm, och sytt på microringar på dom. Jag tror det kommer bli bra, lär bli mycket skönare än att sy in det Var inne på Rapunzel och deras instruktioner var kanon! Vi ska försöka få i håret i veckan, längtar tack för svaren!
    Lycka till, tur att jag själv hittade tråden, jag funderar också på att beställa hem, lägg gärna upp före och efterbilder sedan Skrattande
  • Linduz
    Rikki skrev 2012-01-15 01:13:29 följande:
    Lycka till, tur att jag själv hittade tråden, jag funderar också på att beställa hem, lägg gärna upp före och efterbilder sedan Skrattande
    Ska försöka, vi ska sätta i håret imorrn :D 
  • Rikki
    Linduz skrev 2012-01-18 12:18:28 följande:
    Ska försöka, vi ska sätta i håret imorrn :D 
    åh jag ska beställa hem mitt till veckan :)
  • Linduz

Klart! Tog en före och en efterbild.

Eftersom min kompis inte var van så tog det hela FEM timmar, jag är helt slut i (och på) huvudet nu!
    Vi klippte av det ganska mycket, på bilden ser det kanske lite slarvigt ut men efter fem timmar orkar man inte bry sig ;) vi ska finputsa nästa gång vi ses, tills dess har jag det lite lockigt!

Min fina kamera och min oputsade spegel fick också vara med på bild ;) 

Förresten Rikki, hur lång tid brukar ditt ta att sätta i? 
  • Rikki

Blev skit bra, jag har aldrig gjort det förut, men jag ska köpa clips och tror det kommer ta rätt lång tid att få det snyggt först gången :)

• ceci lia

Vad bra det blev på bilderna!
    Jag blir 3-4000 fattigare om två veckor när jag för tredje gången får det gjort hos fris
    ör..

• Linduz
    Rikki skrev 2012-01-19 21:11:21 följande:
    Blev skit bra, jag har aldrig gjort det förut, men jag ska köpa clips och tror det kommer ta rätt lång tid att få det snyggt först gången :)
    Aha missade det!
    Clips är nog det lättaste att sätta i, iaf när jag provat. Det svåraste är att få dom att sitta kvar men jag brukade köra med volumaster och sen tupera lite och spraya innan jag satte i. Se till att klippa det noga så det smälter ihop med ditt vanliga hår bara ;P
    ceci lia skrev 2012-01-19 21:13:09 följande:
    Vad bra det blev på bilderna!
    Jag blir 3-4000 fattigare om två veckor när jag för tredje gången får det gjort hos fris
    ör..
    Några dagar in i "det långhåriga livet" är jag fortfarande nöjd :) några slingor har glidit lite men det var bara att klämma åt dom igen! 

Vilken lyx att gå på salong, är det keratinslingor dom sätter i då eller?
    Skulle vilja testa med det också men efter att ha suttit så länge och fått isatt lär jag nog inte förlänga igen på ett bra tag ;) 

--
    Lägg upp en bild sen hörni, vill se hur ert hår blev :D 
  • Primmeling

Det blir keratinslingor den 6 februari. Har även testat att sy in i inbakad fläta. Vet inte vad jag föredrar men hon som kan fläta in håret kan varken klippa eller färga så då blir det så bökigt. Sedan har jag ett jättefint clip-hår men det är lite fel färg samt oklippt så det smälter inte in så bra. Och jag vill nog att det ska sitta kvar hela tiden annars blir det inte av att jag sätter i det på morgonen. Jag återkommer!

Svar på tråden Jag ska förlänga håret, men...