• Mor o Lisa

Smeknamn till Edvin

Överväger att ge vår son namnet Edvin men kom nu på att han kanske kan få ett smeknamn som jag inte gillar... Utan att skriva det smeknamn jag misstänker - vilka smeknamn tänker ni att det kan bli till namnet Edvin? Någon som känner en Edvin som har ett smeknamn?

Jag har läst Många trådar här inne angående uttalet av namnet Edvin, det är inte det jag vill ha denna tråden till men för info så uttalar vi namnet Edd-vin.

• Svar på tråden Smeknamn till Edvin
  • AgnesLucia

Hej! Min son heter Edvin. Fast vi uttalar det Edvin med betoningen på första stavelsen. Vi kallade honom Eddie ibland när han var liten men nu är det väldigt sällan. Edvin är så kort och lätt att säga ändå så det finns inget behov av något vardags-smeknamn. Just nu kallas han i och för sig för Vivvi ibland av sina yngre kusiner. 

• Queenie70

Kommer garanterat att bli Eddie.

• Mor o Lisa

Tack för alla snabba svar!

Det var Eddie jag var rädd för... Edde kanske känns lite bättre.

Jag tänker inte att vi själva skall ge honom ett smeknamn eller kalla honom något annat än Edvin men man vet ju att det är ganska oundvikligt bland kompisar när man hamnar i skolåldern... 

• Mor o Lisa

Det är väl egentligen inget fel på namnet Eddie men jag har en mindre trevlig bekant med det namnet som jag inte vill tänka på när jag tänker på vår son, namnet har liksom fått en dålig klang i mina öron just på grund av honom...

• Dixie

det händer att vår Edvin kallas Edde - men har aldrig kallats Eddie........

Svar på tråden Smeknamn till Edvin