Vistaberg, bra eller dåligt?
Hej, är lite sugen på ett hus i vistaberg men vet inte så mycket om området. hur är det att bo där, hur funkar kommunikationer, dagis mm. Tacksam för alla möjliga synpunkter!
Hej, är lite sugen på ett hus i vistaberg men vet inte så mycket om området. hur är det att bo där, hur funkar kommunikationer, dagis mm. Tacksam för alla möjliga synpunkter!
Hej, jag bor i Vistaberg sedan 1,5 år tillbaka. Vi trivs jättebra. Omr är väldigt barnvänligt och det bor ungar överallt!! vet bara ett hushåll här som INTE har barn.. Husen ligger tätt, de flesta som bor här är gissningsvis mellan 30 o 40 år. Tar 20 min att promenera till huddinge c ( lite beroende var i omr ni bor såklart). 5 min att cykla ner till pendeltåget.
Tyvärr dåligt med öppna ytor för samling, aldeles för få lekplatser o jättedåligt med dagisplatser..
Där bor jag :) Ett mysigt område nära både naturen och Huddinge C. Tar ca 15-20 min att gå till Huddinge C beroende på var i området man bor. Finns buss dit oxå som går 1-2 ggr/timme. Dåligt m kommunikationer kvällstid. Dagis är svårt att få i området men Huddinge har åldersförtur i kön så det beror lite på barnens ålder o om några nya avdelningar öppnas. Inte så många lekparker i området tyvärr. Men ett jättetrevligt och mysigt område, vi trivs jättebra!
Tack för input! Känns det socialt o mysigt? Läskigt eller tryggt att ta sig från pendel kvällstid? Är skolorna bra?
Men ingen affär i området
Inte läskigt att gå hem fr pendeln på kvällen, man går igenom villa/radhusområde. Känns väldigt socialt här eftersom nästan alla är i samma ålder, har barn i samma ålder o liknande livssituation.
Fast Huddinge C kan vara lite våldsamt kan man läsa och vägen ner via Rosendal är inte så tätbebyggd än på ett tag.
Vilken del är Rosendal? Har inte hört det namnet förut.? Tänker du på Rosenhill kanske? I i sånt fall så måste jag ju säga att det absolut inte är närmaste delen till vistaberg. Rosenhill är jättefint att promenera i och jag är glad att det finns grönomr där och ännu inte bebyggt.
Hej! Vi bor i ett äldre mer uppbyggt område i huddinge, närmre stuvsta och har förstått på flera som flyttat till nybyggarområdena i Vistaberg och Glömsta att det känns lite "off", med tanke på kommunikationer och affärer och så. Det tar så klart tid att bygga upp all infrastruktur och vet inte hur långt de kommit i Vistaberg. Vi hade kompisar som flyttade ifrån Glömsta just av den anledningen.