• asteri

Gravid trots PCO

Jag har PCOs och har haft oregelbunden mens (ca 4-5ggr/år) sedan jag fick mens när jag var 13. Nu är jag snart 32 och lycklig mamma till en 4-månaders son! Har aldrig riktigt försökt att bli gravid, men blev det efter att ha gått på LCHF-kost (låg kolhydrat och högt fett) i ungefär 5 månader. Min mens kom regelbundet för första gången i mitt liv! Så jag säger som barbamum, testa låg kolhydratkost, verkar hjälpa många. Att jag dessutom gick ner 8 kilo på 4 månader hjälpte nog en hel del. Det är i alla fall inte omöjligt. Kanske värt att testa innan du börjar med Pergotime. Jag gav det 2 veckors prövotid, trodde det var bullshit, men gick ner nästan 4 kg och fortsatte. Så kom mensen och under vår thailandsresa blev jag gravid. Självklart hjälper det nog också att inte stressa upp sig utan ta det lite som det kommer.
    Låg kolhydrat kost reglerar insulinet i kroppen och hjälper dig att gå ner i vikt och ger allmän balans och välbefinnande.
    Lycka till!

• asteri

Och här kommer ännu mer hopp: Började igen med LCHF 1/1. Fick tillbaka mensen 2 ggr efter graviditeten. Regelbunden på DAGEN andra gången! Tredje mensen kom aldrig, och nu är jag gravid igen! Så min fem-månaders pojke får ett väldig tätt syskon, men det är väl lika bra att köra när man kan, jag som trodde att jag aldrig skulle kunna få barn!

• asteri

Här kommer lite hopp till alla som försöker. Har skrivit här förut om hur jag fick regelbunden mens och blev gravid med hjälp av LCHF. Min son föddes i september. I januari gick jag tillbaka till LCHF, mest för att tappa de sista graviditetskilona, men mensen kom också, och nu är jag gravid igen!
    Trodde aldrig att det skulle gå så snabbt, eller kanske ens vara möjligt att lyckas bli gravid igen. Men nu blir det tätt mellan barnen i stället, tretton månaders skillnad. Så jag står fast vid mitt tips som jag ser att andra också ger, LCHF. Kanske inte fungerar på alla, men läser man den här tråden så förstår man i alla fall att det inte är en slump.
    Lycka till alla.  

• asteri

Jag var inte väldigt överviktig, hade några extrakilon. Var dock mycket smalare förr, men hade aldrig regelbunden mens utan LCHF. Har alltid haft jättesvårt att få bort dessa extrakilon pga. PCO:n, bestämde mig för att LCHF var sista försöket efter ett halvt liv på olika dieter, testade två veckor och det gick ju braSkrattande. Äter vanlig kost nu under graviditeten, men ser fram emot att gå tillbaka till LCHF efter nästa bebis.

• asteri

stw89: Wow, jag får rysningar, stort GRATTIS!!!! Vad spännande! Hoppas du får en fin graviditet. Själv har jag 3 veckor kvar nu till BF. Vet din lyckokänsla :)

Svar på tråden Gravid trots PCO