Gravid trots PCO
Jag har PCOs och har haft oregelbunden mens (ca 4-5ggr/år) sedan jag fick mens när jag var 13. Nu är jag snart 32 och lycklig mamma till en 4-månaders son! Har aldrig riktigt försökt att bli gravid, men blev det efter att ha gått på LCHF-kost (låg kolhydrat och högt fett) i ungefär 5 månader. Min mens kom regelbundet för första gången i mitt liv! Så jag säger som barbamum, testa låg kolhydratkost, verkar hjälpa många. Att jag dessutom gick ner 8 kilo på 4 månader hjälpte nog en hel del. Det är i alla fall inte omöjligt. Kanske värt att testa innan du börjar med Pergotime. Jag gav det 2 veckors prövotid, trodde det var bullshit, men gick ner nästan 4 kg och fortsatte. Så kom mensen och under vår thailandsresa blev jag gravid. Självklart hjälper det nog också att inte stressa upp sig utan ta det lite som det kommer.
Låg kolhydrat kost reglerar insulinet i kroppen och hjälper dig att gå ner i vikt och ger allmän balans och välbefinnande.
Lycka till!
. Äter vanlig kost nu under graviditeten, men ser fram emot att gå tillbaka till LCHF efter nästa bebis.