Inlägg från: SandraK01 |Visa alla inlägg
  • SandraK01

Gravid trots PCO

Hej Jag är idag 30 år. Fick veta när jag va 20 att jag hade PCO. Jag började gynundersökningar när jag va 16 år men fick då inget svar på varför jag inte hade nån mens. Så under 4 års tid fick jag inget svar på vad som va fel. Dom sa bara att jag va för smal 48kg, 171cm. När jag va 20 år blev jag arg och ringde till barnmorska och sa att jag haft skyddad sex i 5 år utan att bli gravid. Jag fick en tid å läkaren sa direkt va felet va men att han ändå ville göra en undersökning, vilket bekräfta att han hade rätt. Jag vägde då 52kg. I dag våger jag 53 kg och har fortfarande ALDRIG haft mens. Jag har får det dom gånger jag ätit p-piller. Haft oskyddad sex i 15 år så då borde jag ju få hjälp direkt haha I maj förra året så fick jag operera bort en cysta som va lika stor som en grapefrukt :-/ Och nu i dag går jag för första gången i tankar om att skaffa barn, så jag börja googla upp lite fast jag redan vet proceduren. Men hittade nu denna tråden och om denna gel med hormoner som kan användas för att få igång ÄL så tänkte prova en tub annars går jag direkt till läkaren. Jag vill inte försöka i massa år utan resultat man blir ju inte yngre direkt :-/ Väldigt intressant tråd och att få läsa era olika historier

Svar på tråden Gravid trots PCO