Gravid trots PCO
En fråga till er som fått regelbunden mens med lchf, har ni varit överviktiga innan? Jag är normalviktig men har pco och funderar på att försöka

En fråga till er som fått regelbunden mens med lchf, har ni varit överviktiga innan? Jag är normalviktig men har pco och funderar på att försöka

Här är en till med pco som går imorgon in i v 9 (8+0). Fick konstaterat pco först i juni 2012 trots att kliniken kunnat se det på blodprov i februari. Fick första pergokuren (enkeldos) i augusti 2012 efter flera omgångar med enbart provera och det var allt som behövdes! Hade en mogen äggblåsa på dag 13 som släppte dag 15. Tänk om vi fått pergo tidigare, vad mycket energi det hade sparat oss.

Bra gjort Miala! Håller tummarna att det går vägen!
Sist jag skrev var jag gravid i v 9.  Nu ligger han här, min lilla skatt på 4 månader som blev resultatet av en kur pergotime.
Jag har dock börjat få känningar av äggstockarna så jag tror att det börjar växa äggblåsor så jag får gå till gyn och kolla upp det snart.  

Hej på er, hur går det för er? Här kommer en uppdatering från mig.
Fick ju en son i maj -13. Ammade fram till april i år och var inställd på att få gå till gyn i höst för hjälp med syskontillverkning. Men så vaknade jag upp för en vecka sedan och trodde att jag blivit magsjuk. Det blev bättre under dagen så jag var inställd på det, men morgonen efter kom det tillbaka så jag testade. Och visst var det positivt! Så jag måste alltså haft äl utan att märka det och så lyckades vi pricka in det också.
Däremot vet jag ju inte hur långt gången jag är eftersom det var första äl efter amningen, men om jag ska gå på magkänsla så tror jag v 8-9 nånting. 
Så i mitt fall känns det som att min pco inte ställt till det den här gången.