majsan1980 skrev 2013-11-12 16:28:58 följande:
Jag gick in på din sida också, ja vi verkar ha mycket gemensamt. Jag har mens varje månad även om den ibland är oregelbunden, allt från 29-45 cykel. Är jättesvårt att veta när man har ägglossning på grund av detta vilket är jättejobbigt. Hur oregelbunden mens har du och när det uteblir hur länge kan den då hålla sig borta?
Kul att du också studerar, hur långt i utbildningen har du kommit? Jag funderade ett tag om man skulle vänta tills jag har studerat klart men är ingen bra ide då jag kommer vara allt för gammal och med tanke på att jag har pco så är det inte en bra idé.
Eftersom man studerar så tänker man ju att det inte är så bråttom om det inte blir denna månad men samtidigt vill ja ju sååå gärna

Svårt att sluta tänka på det.
Slutade med p-pillar i oktober 2012 och hade ingen riktig mens fram till augusti i år (Hade en blödning mindre än en dag i typ jan och april) så då gick jag till läkaren. Efter en Provera-blödning så har jag nu fått mens spontant en gång (förra månaden) och då blev det 36 dagar. Jag blev så glad för min egna mens men min gynekolog sa att de brukar räkna med att man inte har ägglossning om cykeln är mer än 35 dagar(?). Så nu vet jag inte vad jag ska tro om framtiden.
Har ätit LCHF i två månader nu också och vill gärna tro att det har hjälpt till att "kicka igång" kroppen. Men var till läkaren igen igår och hon verkade inte tro att jag hade haft ägglossning eller skulle få det den här månaden. Så då blir jag sugen på att äta pergotime i alla fall för att stimulera ägglossningen. Även om det bästa hade varit att slippa mediciner...
Jag har pluggat i 1,5 år och har 2,5 år kvar. Jag prioriterar familj framför allt men det går ju uppenbarligen inte att planera barnverkstaden så vi får se hur det blir med allt om/när det händer

Jag har läst in några extra kurser som jag har tänkt att kunna räkna in i utbildningen ifall jag blir mammaledig. (Åh, första gången jag skriver den meningen... gud vad jag längtar)