Majken33 skrev 2013-11-12 11:53:08 följande:
Var in på din presentation och tycker att vi har mycket gemensamt. 
Jag och sambon hade precis samma inställning i somras och körde oskyddat sex och blir det så blir det. Jag hoppades redan då men hade ingen/oregelbunden mens. Gick till läkaren och fick veta att jag hade PCO i augusti och sen dess har vi sagt att vi vill försöka. Och då kanske vi behöver hjälp tyvärr... 
Jag studerar också och det här är första gången jag/vi på riktigt vill försöka få ett barn tillsammans.  
Försöker tänka med lite längre perspektiv och att det inte är så noga att det blir just den här månaden. Men till våren kanske. Eller tänka att jag får vara gravid i sommar. Det vore fint. 

Jag gick in på din sida också, ja vi verkar ha mycket gemensamt. Jag har mens varje månad även om den ibland är oregelbunden, allt från 29-45 cykel. Är jättesvårt att veta när man har ägglossning på grund av detta vilket är jättejobbigt. Hur oregelbunden mens har du och när det uteblir hur länge kan den då hålla sig borta?
Kul att du också studerar, hur långt i utbildningen har du kommit? Jag funderade ett tag om man skulle vänta tills jag har studerat klart men är ingen bra ide då jag kommer vara allt för gammal och med tanke på att jag har pco så är det inte en bra idé. 
Eftersom man studerar så tänker man ju att det inte är så bråttom om det inte blir denna månad men samtidigt vill ja ju sååå gärna  

Svårt att sluta tänka på det.